از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 34459

101 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ در روز شنبه، منابع دولتی هند اعلام کردند وزارت امور خارجه هند درخواست استرداد نایک را به مقامات مالزیایی ارائه کرده است.یک دادگاه در کوالا لامپور قرار است به درخواست هند رسیدگی کند. این اخبار در حالی منتشر می شود که مالزی اعلام کرده است […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ در روز شنبه، منابع دولتی هند اعلام کردند وزارت امور خارجه هند درخواست استرداد نایک را به مقامات مالزیایی ارائه کرده است.
یک دادگاه در کوالا لامپور قرار است به درخواست هند رسیدگی کند. این اخبار در حالی منتشر می شود که مالزی اعلام کرده است آماده استرداد نایک به هند است.
احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر مالزی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که بر اساس توافق همکاری قانونی بین دو کشور، اگر یک تقاضای رسمی از سوی دولت هند صادر شود، مالزی برای استرداد نایک به این کشور اقدام خواهد کرد.
سازمان تحقیقات ملی هند به دنبال درخواست مجدد از اینترپل جهت صدور حکم بازداشت نایک به منظور جلوگیری از خروج وی از کشور مالزی است.
پلیس اینترپل در ماه دسامبر گذشته حکم بازداشت بین المللی علیه نایک رهبر سلفی هند را به استناد به ماده قانونی ‘تبعیض مذهبی’ لغو کرد.
ذاکرنایک ‘ در سال ۲۰۱۶ به دنبال طرح اتهام وی برای ترویج افکار سلفی گری و وهابی از هند خارج شده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، وی پس از آنکه دولت هند تابعیت هندی نایک را لغو کرد به مالزی پناهنده شد.
نایک چهره افراطی و رهبر گروه سلفی هند با راه اندازی شبکه تلویزیونی صلح و مرکز تحقیقات اسلامی ، تلاش گسترده ای را برای ترویج افکار سلفی و وهابی در هند و خارج از مرزهای این کشور انجام داده است.
نایک همچنین متهم است که با سخنان خود انگیزه لازم را برای مهاجمان حمله تروریستی بنگلادش فراهم کرده است.
مهاجمان یازدهم تیر سال گذشته با حمله به رستورانی در منطقه دیپلماتیک داکا، ۲۲ نفر ازجمله ۱۷ گروگان خارجی را کشتند.
وزارت کشور هند نیز اعلام کرد نایک رهبر سلفی هند و موسس سازمان تحقیقات اسلامی، در شبکه صلح سخنرانی های تحریک آمیز انجام داده و مردم را برای پیوستن به گروه های تروریستی تشویق کرده است.
پیش از این دولت هند دریافت کمک های مالی خارجی از سوی موسسات آموزشی نایک را ممنوع کرده بود.
وزارت کشور هند تحقیقات در خصوص منابع مالی سازمان تحقیقات اسلامی و شبکه تلویزیونی صلح متعلق به ‘ذاکر نایک ‘ رهبر سلفی این کشور را آغاز کرده ست.
به گفته منابع امنیتی ،این تحقیقات به دنبال دریافت اطلاعاتی در خصوص کمک برخی از کشورهای خارجی و بویژه عربستان به این سازمان ها آغاز شد.
دولت مرکزی هند در ماه نوامبر فعالیت سازمان تحقیقات اسلامی نایک را به مدت پنج سال ممنوع کرد.
یک مقام دولتی هند گفت که این تصمیم دولت پس از مشخص شدن ارتباط سازمان تحقیقات اسلامی ذاکر نایک با شبکه تلویزیونی مبلغ افکار تروریستی گرفته شده است.
شبکه تلویزیونی صلح زیر نظر مرکز تحقیقات اسلامی هند وابسته به ‘ذاکر نایک’ رهبر سلفی هند از مومبای پخش می شد.
آساق**۲۶۷**۱۴۲۴شبس*۱۸۵۹

انتهای پیام /*


سیاسی


هند


ذاکر نایک


مالزی

نظرات بسته شده است.