از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 34274

112 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سردار حسین سلامی عصر پنجشنبه در مراسم سی امین سالگرد شهید املاکی یکی از فرماندهان لشگر قدس گیلان در شهرستان لنگرود، با اشاره به اینکه امروز ایران با عظمت است و توسط قدرت های بزرگ به رسمیت شناخته می شود، اظهار داشت: کشور ما به اندازه ای پیشرفت کرده که رهبری […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سردار حسین سلامی عصر پنجشنبه در مراسم سی امین سالگرد شهید املاکی یکی از فرماندهان لشگر قدس گیلان در شهرستان لنگرود، با اشاره به اینکه امروز ایران با عظمت است و توسط قدرت های بزرگ به رسمیت شناخته می شود، اظهار داشت: کشور ما به اندازه ای پیشرفت کرده که رهبری می گویند از کالای ایرانی حمایت کنید.
وی ادامه داد: حمایت از کالا و سرمایه ایرانی، یعنی دشمنان را در تحریم قرار می دهیم و کشور به توانی رسیده که می تواند نیازهای داخلی را تامین کند و پیشرفت های آن، شگفت انگیز است.
سردار سلامی افزود: در تولید دفاعی نیز به هیچ کشوری، ذره ای متکی نیستیم و در تولید انرژی، پالایشگاه ها ، در مهار آب ها و … به خودکفایی رسیده ایم و به هیچ کشوری نیاز نداریم.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است، گفت: عده ای همنوا با دشمنان، بازتاب دهنده صدای دشمن می شوند و با بزرگنمایی مشکلات، می خواهند مردم را ناامید کنند ولی باید بدانند این، سناریویی طراحی شده در آمریکاست و تاکنون از هر زاویه ای که به کشور حمله کرده، شکست خورده است.
سردار سلامی با یادآوری این بیان اخیر رهبر انقلاب که هیچ مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد، گفت: این ها مواردی نیست که در مقابل اراده پولادین ملت بزرگ ایران، قابل دوام باشد و لازم است مانند همیشه صبور ، مقاوم، امیدوار و همیشه در صحنه باشیم.
وی با اشاره به تغییرات اخیر در کابینه دولت آمریکا افزود: آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد، مسیر رو به زوالی را طی می کند و انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در جهان می درخشند و به برکت خون شهیدان، سربلند هستیم.
وی به برنامه های دشمنان در قالب شبهه افکنی به باورها و ارزش های اسلامی اشاره و اضافه کرد: استراتژی استکبار این است که همه جهان را از نظر سیاسی علیه ایران بسیج کند اما بدانند که با ایستادگی ملت، راه به جایی نبرده و نخواهند برد.
وی ادامه داد: زرادخانه هایشان سرشار از موشک های نابود کننده است و تنها کسانی که از سلاح هسته ای استفاده کرده اند، خودشان هستند این درحالیست که می خواهند ملت ایران را از دستیابی به فنآوری صلح آمیز هسته ای محروم کنند.
سردار سلامی با اشاره به مجاهدت های امام راحل و تدابیر رهبری در خنثی سازی و بر هم زدن توطئه های آمریکا در منطقه گفت: انقلاب اسلامی به عنوان نقطه مرکزی تدبیر در جهان اسلام شناخته می شود و در سایه ولایت، کوچکترین آسیبی به ملت ایران وارد نشده و امروز در اوج پیشرفت های علمی هستیم.
به گزارش خطرنگار، سردار حسین املاکی قائم مقام لشگر ۱۶ قدس گیلان، یکی از ستارگان پرفروغ و از رزمندگان گیلانی بود که در عملیات های مختلف از جمله والفجر مقدماتی، والفجر ۱ ، والفجر۴ ، والفجر۶ ، والفجر ۸ ، والفجر ۹ و عملیات بدر نقش آفرینی موثری داشت. او در نهم فروردین ماه سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات بانی بنوک به فیض شهادت رسید.
یکی از اقدامات به یاد ماندنی شهید املاکی که موجب شده از او به عنوان شهید قهرمان یاد شود، بستن ماسک خود به صورت یک بسیجی در گرماگرم حمله شیمیایی دشمن بود و همین اقدام ماندگار او موجب شد رهبر انقلاب در سفری که سال ۱۳۸۰ به گیلان داشتند، در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلی رشت گفتند: شهید املاکی شما جانشین لشگر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی روند. زنده اند، هم پیش خدا زنده اند، هم در دل ما زنده اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده اند.
استان گیلان هشت هزار شهید و نزدیک به ۲۲ هزار جانباز و ایثارگر دارد.
۲۰۰۷/۶۰۲۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سردار سلامی


لاهیجان


شهید املاکی

نظرات بسته شده است.