از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 33751

184 بازدید

شهرام کرمی روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن هفتم فروردین روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: از این روز نباید به عنوان یک مناسبت تبلیغاتی یاد کرد، بلکه باید نقطه ای برای تغییر باشد.وی ادامه داد: در این روز باید با توجه به آنچه که در […]

شهرام کرمی روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن هفتم فروردین روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: از این روز نباید به عنوان یک مناسبت تبلیغاتی یاد کرد، بلکه باید نقطه ای برای تغییر باشد.
وی ادامه داد: در این روز باید با توجه به آنچه که در تئاتر گذشته، با برنامه ریزی منسجم، اهداف مهمی را برای رسیدن به نقطه ایده آل تعریف کرد.
کرمی تاکید کرد: نباید فقط به این تعریف که هنر تئاتر ارزشمند است بسنده کنیم زیرا همه به این موضوع بدیهی آگاه هستیم و این روز می تواند بهانه ای برای یادآوری ارزش هنرهای نمایشی باشد.
دبیر بیست وششمین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفتم فروردین ماه فرصت داریم که آنچه بر هنر تئاتر گذشته را مرور کنیم و برای اتفاقاتی که در آینده به وقوع می پیوندد، نقشه راه تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه شعاری اساسی در میان هنرمندان وجود دارد مبنی بر اینکه هر روز متعلق به تئاتر است، تصریح کرد: در دو سال گذشته روز جهانی تئاتر با عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و تقارن خجسته ای با جشن نوروز نیز دارد و در واقع این روز نماد برای تجلیل از جایگاه این هنر در بین مردم و هنرمندان است.
کرمی افزود: هیچ روزی تعطیلی برای تئاتر وجود ندارد.
به گزارش خطرنگار، برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی روز گذشته (دوشنبه) با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی بیگی و دیگر اهالی هنر و مردم در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.
پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸ اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز ملی هنرهای نمایشی


کرمی

نظرات بسته شده است.