از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 33595

595 بازدید

علی پویان روز دوشنبه و در آستانه فرارسیدن هفتم فروردین روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: این روز فرصتی است تا عملکرد هنر تئاتر ارزیابی شده و ببینیم قطار تئاتر با چه سرعتی و در چه مسیری به کجا رسیده است.وی افزود: اگر قرار باشد […]

علی پویان روز دوشنبه و در آستانه فرارسیدن هفتم فروردین روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: این روز فرصتی است تا عملکرد هنر تئاتر ارزیابی شده و ببینیم قطار تئاتر با چه سرعتی و در چه مسیری به کجا رسیده است.
وی افزود: اگر قرار باشد در این روز صرفا به یک پیام بسنده شود و هیچ ارزیابی در عرصه تحولات تئاتر نداشته باشیم، ارزش این روز از دست می رود.
کارگردان نمایش «مرده های بی کفن و دفن» با بیان اینکه نباید روز ملی هنرهای نمایشی بصورت یک جشن فرمایشی برگزار شود، تاکید کرد: مهم این است که در هر سرزمینی بویژه ایران بررسی شود که بر اساس آماری چه تغییراتی در مدیریت، برنامه ریزی، کیفیت و کمیت تئاتر رقم خورده است.
این مدرس تئاتر با بیان اینکه به لحاظ کمی افزایش سالن های نمایشی را در سال های اخیر داشته ایم، خاطر نشان کرد: مهمتر از افزایش تعداد سالن ها، ارتقا کیفیت نمایش هایی است که به صحنه می روند.
پویان گفت: با ارزیابی درست و دقیق می توانیم جشن روز ملی هنرهای نمایشی را با یک برنامه ریزی صحیح به چراغ راه آینده تئاتر کشور تبدیل کنیم.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.
پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸ اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی برای سال ۹۷ نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز ملی هنرهای نمایشی


تئاتر


علی پویان

نظرات بسته شده است.