از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 33244

111 بازدید

حسن عبدالهی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: امسال ۳۰ درصد پذیرش به صورت اینترنتی و ۷۰ درصد نیز حضوری بوده است.وی اضافه کرد: میانگین ضریب ماندگاری خانواده ها یک شب است و امیدواریم با ارتقاء کیفیت زیرساخت های گردشگری و اسکان در استان قم، ماندگاری مسافران افزایش یابد.وی با […]

حسن عبدالهی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: امسال ۳۰ درصد پذیرش به صورت اینترنتی و ۷۰ درصد نیز حضوری بوده است.
وی اضافه کرد: میانگین ضریب ماندگاری خانواده ها یک شب است و امیدواریم با ارتقاء کیفیت زیرساخت های گردشگری و اسکان در استان قم، ماندگاری مسافران افزایش یابد.
وی با اشاره به این که امسال ۳۰۰ باب مدرسه با ۲ هزار و ۸۶۶ کلاس در این استان برای اسکان زائران در نوروز اختصاص یافته است، گفت: این مدارس در سه گروه ویژه، الف و ب تقسیم بندی شده که ۷۲ کلاس در گروه ویژه، ۹۱۹ کلاس در گروه الف و یک هزار و ۸۷۵ کلاس نیز در گروه ب قرار دارد.
عبدالهی مهر با بیان این که این مدارس ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار تن در شبانه روز را دارد، اضافه کرد: گروه ویژه شامل مدارسی است که اتاق های آن مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی، سرمایشی و پتو است و حمام و آشپزخانه نیز مشترک است.
وی بیان کرد: در راستای تکریم شایسته تر از زائران، امسال تعداد کلاس های نوع الف نسبت به سال گذشته حدود ۳۰۰ کلاس افزایش یافته است و همه کلاس های این گروه مجهز به فرش، پتو، وسایل خنک کننده و گرمازا ، یخچال و تلویزیون بوده و حمام و آشپزخانه آن مشترک است.
وی ادامه داد: گروه نوع ب نیز مدارسی است که اتاق های آن مجهز به فرش، پتو، وسایل گرم کننده و خنک کننده و همچنین یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه مشترک است.
عبدالهی مهر با اشاره به فعالیت هفت پایگاه در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش قم برای ثبت نام حضوری اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز، خاطرنشان کرد: امسال اسکان مدارس از ۲۶ اسفندماه ۹۶ آغاز شده و تا پایان ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.
وی گفت: در ایام نوروز حدود ۵۰۰ تن از عوامل اجرایی و خدماتی به زائران و فرهنگیان اسکان یافته در مدارس خدمات ارائه می دهند که تعدادی از آن ها آموزش های لازم را در حوزه های ایمنی، بهداشت و سلامت دریافت کرده و تعدادی نیز در ۲ هفته منتهی به آغاز سال نو آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی بیان کرد: این اداره کل با تشکیل هشت کمیته تخصصی از جمله کمیته های حفاظت و تامین امنیت، روابط عمومی و اطلاع رسانی، ارزیابی و نظارت، بهداشت و سلامت و امور فرهنگی و تبلیغات نهایت تلاش خود را در راستای ارائه بهینه خدمات اقامتی و رفاهی به زائران و میهمانان انجام می دهد.
سال گذشته مدارس استان قم میزبان ۴۴ هزار و ۷۸۸ خانوار شامل ۲۴۱ هزار و ۸۳۴ نفر روز مسافر بود؛ از مجموع پذیرفته شدگان ۱۰ هزار و ۷۲۲ خانوار شامل ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر روز مسافر غیرفرهنگی بودند.
پارسال بیشترین مسافر از استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران واردبیل در مدارس قم پذیرش شده بودند.
/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز ۹۷


اسکان در مدارس


قم

نظرات بسته شده است.