از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 33129

139 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، پنجشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: جشن های نوروزگاه در حقیقت جلوه‌ آیین‌های نوروزی، برگزاری موسیقی محلی و مقامی، معرفی آداب و رسوم و سنن نوروزی همراه با مردم‌شناسی، جشنواره غذاهای سنتی، پوشاک محلی و بازی‌های آیینی و بومی است که با […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، پنجشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: جشن های نوروزگاه در حقیقت جلوه‌ آیین‌های نوروزی، برگزاری موسیقی محلی و مقامی، معرفی آداب و رسوم و سنن نوروزی همراه با مردم‌شناسی، جشنواره غذاهای سنتی، پوشاک محلی و بازی‌های آیینی و بومی است که با هدف آشنایی و معرفی آن به مردم برگزار می شود.
ابوالفضل مکرمی فر بیان کرد: این جشن ها در خراسان رضوی از امروز آغاز شد و طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با نوروز ۹۷، جشن نوروزگاه در ۱۲ شهرستان و مکان تاریخی دیگر استان نیز برپا می شود.
وی افزود: شهرستان های گناباد، درگز، نیشابور، سبزوار، تربت جام، خواف، کلات، طرقبه و شاندیز و خانه ملک، موزه بزرگ خراسان، نمایشگاه بین‌المللی مشهد در کنار آرامگاه فردوسی برگزار کننده جشن های نوروزگاه در استان هستند.
وی بیان کرد:در قالب جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی نوروزخوانی، شاهنامه خوانی، مراسم آیینی نوروز، ورزش‌های باستانی، و مراسم آیین اسب چوبی از برنامه‌های متنوع مورد نظر است که برای بازدید کنندگان اجرا می شود.
علی اصغرمونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، افتتاح جشن های نوروزگاه ایران از آرامگاه فردوسی و آغاز بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت ۶ هکتار، به مشهد سفر کرده است.
۷۴۹۶/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشن نوروزگاه


خراسان رضوی

نظرات بسته شده است.