از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 33124

403 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه «هرالد» چاپ کره جنوبی، این سه کشور روز جمعه تاکید کردند که کره شمالی در پاره ای از موارد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و با استفاده از کشتی های خود اقدام به حمل و نقل غیرقانونی کالا کرده است. این توافق در حالی […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه «هرالد» چاپ کره جنوبی، این سه کشور روز جمعه تاکید کردند که کره شمالی در پاره ای از موارد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و با استفاده از کشتی های خود اقدام به حمل و نقل غیرقانونی کالا کرده است.
این توافق در حالی صورت می گیرد که به نوشته این روزنامه دو کره قصد دارند تا یک ماه دیگر اجلاس سران را برگزار کنند و این امیدواری وجود دارد که بتدریج صلح دایمی در شبه جزیره کره برقرار شود.
وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد، مقام های کره جنوبی، ژاپن و امریکا توافق کرده اند که با تقویت همکاری های نظامی و برگزاری رزمایش های ضد زیردریایی در منطقه و افزایش همکاری های دریایی با کره شمالی مقابله کرده و تحرکات تجاری غیرقانونی این کشور را مهار کنند.
این بیانیه با اشاره به اینکه دهمین نشست دفاعی سه کشور این هفته در واشنگتن برگزار شده افزود، هر سه کشور بر این باورند که کره شمالی کماکان تحریم های شورای امنیت را نقض می کند و غیرقانونی به حمل ونقل دریایی ادامه می دهد.
در این بیانیه آمده است که کشتی های کره شمالی همچنان به تجارت غیرقانونی که مغایر با مقررات و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است، ادامه می دهند و باید با این کشور در مسیرهای دریایی تجاری برخورد شود.
هر سه کشور در جریان این نشست از کره شمالی خواستند که برنامه هسته ای نظامی خود را به طور کامل و قابل تایید رها کند.
از سوی دیگر کره شمالی به این کشورها و بخصوص به آمریکا هشدار داده است که هرگونه محاصره دریایی علیه فعالیت های تجاری خود را به مثابه اعلان جنگ تلقی می کند.
سه کشور در حالی توافق کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «جان بولتون» را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید این کشور منصوب کرده است که یکی از سمت های بسیار مهم و کلیدی در واشنگتن محسوب می شود.
یونهاپ کره جنوبی از بولتون به عنوان یکی از تندروترین مقام های آمریکا یاد کرده است که انتخاب وی می تواند بر سرنوشت شبه جزیره کره و تعامل با کره شمالی تاثیرگذار باشد.
آساق**۲۳۱*شبس*۱۶۱۳*

انتهای پیام /*


سیاسی


کره شمالی


کره جنوبی


آمریکا

نظرات بسته شده است.