از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 32880

176 بازدید

به گزارش خطرنگار، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس در این زمینه به خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: طرح باغ مشاهیر و مفاخر توس در سه مرحله و در مدت یک سال به صورت کامل با همکاری و مشارکت شهرداری مشهد اجرایی می شود.احسان زهره وندی با بیان اینکه در مرحله نخست بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به […]

به گزارش خطرنگار، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس در این زمینه به خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: طرح باغ مشاهیر و مفاخر توس در سه مرحله و در مدت یک سال به صورت کامل با همکاری و مشارکت شهرداری مشهد اجرایی می شود.
احسان زهره وندی با بیان اینکه در مرحله نخست بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت ۶ هکتار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کلید خورده است، افزود: در این بخش آماده سازی فضای سبز و ایجاد مبلمان لازم در محدوده جلوخان آرامگاه اجرا می شود و مراحل بعدی شامل آماده سازی سردیس ها و تندیس ها و در نهایت اجرای کامل باغ مشاهیر و مفاخر توس است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ نفر از مشاهیر، دانشمندان و مفاخر علمی و ادبی و فرهنگی ایران زاده توس هستند، افزود: ۲۰ نفر آنان شخصیت های فراملی هستند که از آن جمله می توان به امام محمد غزالی، خواجه نصیرالدین توسی، دقیقی توسی و غیره اشاره کرد.
وی بیان کرد: در قالب طرح باغ مشاهیر کلیه ۴۵۰ تن مشاهیر توس با نصب سردیس و تندیس و نیز توضیحات در قالب نصب تابلو به علاقه مندان و گردشگران معرفی می شوند.
زهره وندی اظهار کرد: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای باغ مشاهیر ۶۰ میلیارد ریال است که خوشبختانه شهرداری مشهد در این زمینه قول مشارکت و همکاری داده است.
وی گفت: پیش بینی می شود ظرف مدت یکسال اجرای باغ مشاهیر به صورت کامل به انجام برسد.
شهر تاریخی توس با محوطه ۳۶۰ هکتاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
استان خراسان رضوی هم اکنون ۱۵۴۰ اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی و میراث معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
۷۴۹۶/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آرامگاه فردوسی


باغ مشاهیر توس

نظرات بسته شده است.