از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 32615

112 بازدید

دکتر هومن قصری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه این آمار مربوط به ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب است، اظهار کرد: آسیب چشم با ۲۳ مورد و سوختگی با ۱۳ مورد در رتبه های اول و دوم زخمی های این حوادث قرار دارند و بقیه نیز بیشتر […]

دکتر هومن قصری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه این آمار مربوط به ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب است، اظهار کرد: آسیب چشم با ۲۳ مورد و سوختگی با ۱۳ مورد در رتبه های اول و دوم زخمی های این حوادث قرار دارند و بقیه نیز بیشتر به علت جراحت سر و گردن و سوختگی های سطحی به بیمارستان های استان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در بین شهرستان های استان، سنندج با ۲۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان حوادث امشب را داشته است، افزود: در این حوادث ۱۵ نفر در مریوان، ۱۰ نفر در سقز، ۶ نفر در بانه، چهار نفر در دهگلان، سه نفر در سرواّباد، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در کامیاران و یک نفر در قروه مصدوم شده اند.
دکتر قصری تاکید کرد: شدیدترین جرات وارد شده به زخمی ها در این حوادث، قطع ۲ دست یک جوان ۲۴ ساله در سنندج، تخلیه کامل یک چشم جوان ۲۱ ساله در بانه است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: اورژانس بیمارستان های استان امشب در آماده باش کامل هستند و آمبولانس های فوریت های پزشکی نیز آماده ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث هستند.
در استان کردستان ۵٣ پایگاه فوریت های پزشکی شهری و جاده ای، امداد موتوری و هوایی و ١۴ بیمارستان دانشگاهی و چهار بیمارستان غیر دانشگاهی در شب چهارشنبه سوری به مردم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و شب عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود و اطرافیان می شوند.
کردستان هر سال در این ایام به خاطر بی احتیاطی ها شاهد وقوع حوادث ناگواری است.
در حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۶ بر اثر بی احتیاطی و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز ۸۰ نفر در این استان مصدوم شده بودند.
/۹۱۰۲/۳۰۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


حوادث


شب نوروز


بهداشت و درمان

نظرات بسته شده است.