از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 31438

114 بازدید

دکتر محمدجواد ظریف که به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه منطقه ای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان، به باکو سفر کرد، با میخایل جانیندزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفت وگو کرد. ظریف در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود بین دو کشور تاکید کرد و گفت: ما خواهان توسعه همکاری […]

دکتر محمدجواد ظریف که به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه منطقه ای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان، به باکو سفر کرد، با میخایل جانیندزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.
ظریف در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود بین دو کشور تاکید کرد و گفت: ما خواهان توسعه همکاری های بانکی بین دو کشور، اتصال خطوط راه ایران و گرجستان، عملیاتی شدن کریدور ترانزیتی از خلیج فارس تا دریای سیاه و مدیترانه و استفاده از ظرفیت های گرجستان برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی هستیم.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی را بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور برگزار شود.
وزیر امور خارجه گرجستان نیز در این دیدار از توسعه روابط بین ایران و گرجستان بویژه در یکسال اخیر ابراز خرسندی کرد و خواستار سرمایه گذاری های مشترک در پروژه های فنی و مهندسی و تشکیل شرکت های کوچک و متوسط و حتی بزرگ برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین شد.
وی همچنین خواستار دایر شدن شعب بانک های ایرانی در گرجستان با هدف توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور شد.
شبک**۱۹۸۳**۳۴۰۴

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


گرجستان


کریدور ترانزیتی

نظرات بسته شده است.