از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 31025

138 بازدید

به گزارش خطرنگار، ،اشتفان شولدز روز سه شنبه در جریان بازدید از فاز اول و در حال اجرای نیروگاه ۱٫۲ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: فاز دوم پروژه ۶۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی طی دو سال آینده با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون یورو هم احداث خواهد شد. وی با اشاره به اینکه طی […]

به گزارش خطرنگار، ،اشتفان شولدز روز سه شنبه در جریان بازدید از فاز اول و در حال اجرای نیروگاه ۱٫۲ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: فاز دوم پروژه ۶۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی طی دو سال آینده با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون یورو هم احداث خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طی دوسال اخیر ۲پروژه اقتصادی بزرگ اتریش در استان کرمان اجرا شده است اظهار داشت: دو سال پیش هیات اقتصادی از ایالت اتریش به کشور ایران سفر داشته و این سفر نتیجه اقتصادی قابل ملموسی داشته است .
شولدز گفت: اولین پروژه که توسط اتریش در ایران احداث شد نیروگاه خورشیدی در رفسنجان بود و پروژه بزرگ دوم هم در گل گهر است که توسط اتریشی ها در حال انجام است.
وی بیان کرد: اتریش آمادگی خود را برای همکاری با ایران به ویژه استان کرمان و منطقه رفسنجان اعلام می کند .
** مدرن ترین خط تولید فولاد در کرمان راه اندازی می شود
شولدز با اشاره به اینکه استان کرمان و شهر رفسنجان از مناطق اصلی سرمایه‌گذاری است ادامه داد: به زودی هم کلنگ ‌زنی مدرن ترین خط تولید فولاد در استان کرمان به زمین زده خواهد شد .
وی گفت :کشورش منابع نفتی ندارد بلکه این منابع انسانی اتریش است که در رفاه اقتصادی نقش به سزایی داد و در نظر داریم دانش و دستاوردهایمان را با شما ایرانیان به اشتراک بگذاریم.
شولدز در رابطه با انرژی های تجدید پذیر هم گفت: اتریش در سطح جهان در حوزه استفاده از منابع انرژی های تجدید پذیر پیشرو است طوی که ۹۱٫۸ درصد برق اتریش از منابع تجدید پذیر کسب می شود و یکی از راهبردهای اتریش در همکاریهای توسعه ای در تامین انرژی از منابع تجدید پذیر است.
وی اظهار داشت : این همکاری اتریش با سازمانهای منطقه ای در جنوب شرق آفریقا و چند منطقه دیگر وجود دارد و مرکز این هماهنگی ها در تهران خواهد بود.
محمدعلی پورامیری مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی رفسنجان هم در این بازدید گفت: فاز دوم پروژه با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون یورو و به ظرفیت ۶۰ مگاوات است که یک پست برق هم در کنار آن احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: تامین برق شهرک در آینده به طور کامل حل می شود علاوه بر توسعه برق شهرک، کارخانه ها نیز مشکلات تامین برق شان حل می شود.
پور امیری بیان کرد: فاز دوم در دو سال آینده تکمیل می شود و در سال آینده ۵۰ درصد این پروژه وارد مدار می شود.
وی افزود: این نیروگاه خورشیدی به عنوان سومین نیروگاه مگاواتی در ایران است که تمام قطعاتش از تولید اتریشب وده و در حال حاضر تنها نیروگاهی می باشد که با استانداردهای اروپایی ایجاد شده است.
پروژه نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی رفسنجان با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان بخش خصوصی ایرانی و یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری اتریشی ها ایجاد شده است.
رفسنجان با ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


اقتصادی


نیروگاه خورشیدی


اتریش

نظرات بسته شده است.