از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 30813

122 بازدید

علی کاظمی باباحیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خطرنگار، افزود: پس از سقوط هواپیمای ترکیه ای در قله های منطقه جنگلی «هلن» در دورک اناری شهرستان کیار ستاد بحران در استان تشکیل که در کمترین زمان ممکن تیم های امدادی و مدیریت بحران و مردم بومی برای خاموش کردن آتش هواپیما به بالای […]

علی کاظمی باباحیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خطرنگار، افزود: پس از سقوط هواپیمای ترکیه ای در قله های منطقه جنگلی «هلن» در دورک اناری شهرستان کیار ستاد بحران در استان تشکیل که در کمترین زمان ممکن تیم های امدادی و مدیریت بحران و مردم بومی برای خاموش کردن آتش هواپیما به بالای کوه با ارتفاع ۲ هزار متری رسیدند.
کاظمی با قدردانی از عملکرد استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان فرمانده اصلی ستاد بحران در این حادثه تاکید کرد: استاندار با تشکیل ستاد بحران در نزدیک ترین نقطه به حادثه سقوط هواپیمایی یک رویداد مهم را در تاریخ استان ثبت کرد.
نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نیروهای امدادی، ستاد بحران، انتظامی و همه اعضا ستاد بحران گفت: نیروهای امدادی با ۱۵ ساعت تلاش موفق به انتقال اجساد به پایین کوه در کمترین زمان ممکن ثایت کردند که برای امداد رسانی مرز و بوم نمی شناسد.
وی با قدردانی از اهالی منطقه دورک شهرستان کیار در شکیبایی و همکاری و امدادرسانی به جانباختگان حادثه سقوط هواپیمایی ترک گفت: مردم ایران از جمله چهارمحال و بختیاری در امدادرسانی به این حادثه نشان دادند که کمک به همنوع برای آنان ارزش بالایی دارد.
به گزارش خطرنگار، هواپیمای جت شخصی مینا بارشان تبعه ترکیه ای به همراه ۱۰ سرنشین این هواپیما که از شارجه عازم استانبول بود، عصر یکشنبه ۲۰ اسفندماه جاری در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.
۱۱ سرنشین این هواپیمای شخصی جان خود را در این حادثه از دست دادند و اجساد جانباختگان روز دوشنبه برای انجام تشریفات قانونی به پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تحویل و از آنان آزمایش های اولیه «دی ان ای» گرفته شد.
منطقه هلن در ۱۳۰کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است.
امدادگران پس از ۱۵ ساعت امدادرسانی موفق به انتقال اجساد به پایین کوه شدند.
۲۰۹۷/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


کیار


سقوط


هواپیما

نظرات بسته شده است.