از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 29953

156 بازدید

چیا قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: هفت کتابخانه در سطح شهرستان مهاباد فعالیت می کند که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه نیز به طور مشارکتی ایجاد شده است.وی با بیان اینکه ۵۲ هزار عنوان کتاب در قالب ۶۰ هزار نسخه در این کتابخانه ها نگهداری […]

چیا قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: هفت کتابخانه در سطح شهرستان مهاباد فعالیت می کند که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه نیز به طور مشارکتی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ۵۲ هزار عنوان کتاب در قالب ۶۰ هزار نسخه در این کتابخانه ها نگهداری می شود، اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰ نفر عضو کتابخانه های این شهرستان هستند.
قادری با اشاره به افزایش هشت درصدی عضویت در کتابخانه های مهاباد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: امسال ۸۰۰ نفر نیز به طور رایگان در مناسبت های مختلف عضو کتابخانه های شهرستان شده اند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر، هفته کتابخوانی و هفته وحدت هر کدام یک روز عضویت در کتابخانه رایگان بود.
قادری گفت: برگزاری نشست های ‘کتابخوان’ نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد که بر این اساس امسال در کتابخانه های عمومی و مدارس شهرستان بیش از ۱۰ نشست کتابخوان برگزار و پنج هزار عنوان کتاب معرفی شده است.
وی همچنین با اشاره به تجهیز کتابخانه های شهرستان به کتاب های الکترونیکی گفت: یکهزار و ۶۰۰ کتاب به صورت کتاب های منبع برای نابینایان و ۹۰۰ کتاب نیز به صورت لوح فشرده آماده استفاده علاقمندان به کتابخوانی شده است.
به گزارش خطرنگار، به مناسبت تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و آشنایی با تلاش های ارزنده کتابداران در مهاباد کتابخانه ‘شیخ شلتوت’ میزبان طرح کتابخانه گردی برای دوستداران فرهنگ، ادب و کتاب این شهرستان شد.
کتابخانه شیخ شلتوت یکهزار و ۵۰۰ نفر عضو و ۲۵ هزار جلد کتاب دارد.
شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
۳۰۹۳/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخاته های عمومی


طرح کتابخانه گردی


کتابخانه شیخ شلتوت

نظرات بسته شده است.