از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 29508

223 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از وزارت امور خارجه، «احمد تمیم عاصی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که در راس هیاتی برای دیدار رسمی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار معاون وزیر دفاع […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از وزارت امور خارجه، «احمد تمیم عاصی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که در راس هیاتی برای دیدار رسمی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار معاون وزیر دفاع افغانستان هدف از سفرش به تهران را زمینه ای برای سفر وزیر جدید دفاع افغانستان به ایران در فروردین ماه آینده و پایه گذاری فصل جدیدی از همکاری دو کشور در حوزه های دفاعی اعلام کرد.
عاصی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص روند صلح در افغانستان قدردانی کرد و همکاری کشورهای همسایه برای به نتیجه رساندن تلاش های صلح را با اهمیت دانست.
معاون وزیر دفاع افغانستان تاکید کرد دوستی با ایران بسیار با ارزش است و تحت الشعاع روابط با هیچ کشور دیگری قرار نمی گیرد، زیرا روابط خود با ایران را جدای از هر رابطه دیگری می دانیم.
عباس عراقچی نیز متقابلا از درایت و هدایت رئیس جمهوری افغانستان برای گشایش فصل جدیدی از همکاری های دفاعی دو کشور قدردانی کرد و با توجه به اشتراکات مختلف و پیوندهای عمیق و برادرانه دو ملت، صلح و ثبات و امنیت دو کشور را یکپارچه و تفکیک ناپذیر دانست.
معاون سیاسی وزیر خارجه تصریح کرد: از نگاه جمهوری اسلامی ایران روابط با افغانستان از روابط دو کشور با سایر کشورها تاثیر نمی پذیرد.
وی با اشاره به وجود تهدیدات مشترک به ویژه تهدید تروریسم، لزوم همکاری نزدیک دوجانبه برای مقابله با تهدیدات را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور بتدریج به همکاری در سطوح بالاتر منجر شود.
عراقچی در پایان بر آمادگی ایران برای کمک به دولت افغانستان برای پیشبرد روند صلح در آن کشور تاکید کرد.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹**

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران افغانستان


عباس عراقچی


احمد تمیم عاصی

نظرات بسته شده است.