از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 29407

110 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، تالار علامه امینی دانشگاه تهران امروز (چهارشنبه) میزبان دومین نشست سالانه معرفی جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران بود.مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران در مورد محتوای این نشست به خبرنگار علمی خطرنگار، گفت: امروز در سه حوزه فعالیت این مرکز یعنی زیرساخت، پشتیبانی خدمات و […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، تالار علامه امینی دانشگاه تهران امروز (چهارشنبه) میزبان دومین نشست سالانه معرفی جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران بود.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران در مورد محتوای این نشست به خبرنگار علمی خطرنگار، گفت: امروز در سه حوزه فعالیت این مرکز یعنی زیرساخت، پشتیبانی خدمات و سامانه های جدید در حوزه فناوری اطلاعات گزارشی ارائه و از بعضی دستاوردها رونمایی می شود.
دکتر محمودرضا هاشمی ادامه داد: امروز از ۴ دستاورد رونمایی می کنیم؛ این دستاوردها شامل رونمایی از اپلیکیشن (نرم افزار) دانشگاه تهران و سامانه خودکارسازی گرنت اساتید دانشگاه است.
وی ادامه داد: همچنین از سایت پیشران دانشگاه که پایگاه یکپارچه برای شیوه ها و دستورالعمل های دانشگاه برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان و اطلاع رسانی از همه آیین نامه ها و دستورالعمل ها به عنوان سایت مرجع است و سایت رخ نما یا پروفایل نیز رونمایی می شود.
دکتر هاشمی گفت: سایت پروفایل به نشانی profile.ut.ac.ir تصویر جامع پژوهش در دانشگاه تهران را ترسیم می کند و همه فعالیت های پژوهشی شامل فعالیت های دانشجویان و اعضای هیات علمی در این سایت در دسترس است.
دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران توضیح داد: این سایت را برای اولین بار روز پژوهش راه اندازی کردیم، اما بعد مولفه هایی به آن اضافه شده و در نهایت به صورت جدیدتری با قابلیت های بهتر امروز رونمایی می شود.

*** سامانه خودکارسازی گرنت (پژوهانه) اساتید
معاون سامانه های مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران در مورد سامانه خودکارسازی گرنت اساتید به خبرنگار علمی خطرنگار، گفت: اعضای هیات علمی به ازای عملکردهای پژوهشی امتیازی به نام گرنت یا پژوهانه دریافت می کنند که عملا امتیاز است ولی تبدیل به ریال می شود و سالانه به آنها تعلق می گیرد.
دکتر هشام فیلی افزود: اواخر ۹۵ ایین نامه ای امد که عملا روند اعطای گرنت را متحول کرد و ما بر اساس آن این سامانه را طراحی کردیم. اساتید می توانند از پژوهانه برای توسعه عملکردهای پژوهشی آتی هزینه کنند یا آن را به دانشجویان برای انجام کارهای پژوهشی بدهند، ضمن اینکه در ارتقای اساتید هم به صورت غیرمستقیم تاثیر دارد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تاکید کرد: نحوه محاسبه پژوهانه بر اساس عملکردهای پژوهشی است و برای نمونه اگر استادی در کنفرانس بین المللی مقاله بدهد امتیازی برای دریافت پژوهانه کسب می کند که پیش از این امتیازها به صورت دستی بررسی و اعطا می شود.
وی گفت: اما با راه اندازی این سامانه امتیازها دیگر به صورت دستی و توسط افراد محاسبه نمی شود و بعد از اینکه دبیر پژوهشی دانشکده ای فعالیت پژوهشی استاد را تایید کرد، موتور این سایت به نشانی rtis.ut.ac.ir/fa امتیاز را به صورت خودکار محاسبه می کند.
دکتر فیلی گفت: قبلا محاسبه توسط فرد انجام می شد که هم زمان بر و هم پیچیده تر بود.

*** کارآفرینی میان دانشجویان دانشگاه
مدیر پروژه تعالی سازی اداره کل فناوری اطلاعات نیز در مورد این نشست گفت: ما سالانه یک نشست با حضور معاونان فناوری اطلاعات دانشگاه های دیگر برگزار و در این نشست از افرادی که با مرکز همکاری کرده اند تقدیر کرده و دستاوردها را نیز معرفی می کنیم.
دکتر سیدعلیرضا علویان ادامه داد: نرم افزار موبایلی دانشگاه تهران را به دلیل گستردگی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان راه انداختیم.
همچنین برای توسعه کارآفرینی توسعه سامانه ها و نرم افزارهای موبایل مورد نیاز را به دانشجویان دانشگاه تهران از رشته های مختلف برق، رایانه و مهندسی صنایع سپردیم و اکنون بیش از ۵۰ گروه از این دانشجویان با ما همکاری می کنند که بیشتر دانشجویان دوره کارشناسی هستند و از آنها نیز تقدیر می کنیم.
علمی**۹۱۵۷**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فناوری اطلاعات


دانشگاه تهران

نظرات بسته شده است.