از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 28468

80 بازدید

به گزارش خطرنگار، مهدی مقدری روز پنجشنبه در آیین گشایش دفتر منطقه ای سازمان عدالت و آزادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: حزب باید پایگاه انتخاباتی مشخص و کافی داشته باشد و برای تاثیرگذاری، ریشه های یک حزب باید با دیگر گروه های مرجع جامعه در هم تنیده باشد. وی اظهار کرد: نشستن در یک […]

به گزارش خطرنگار، مهدی مقدری روز پنجشنبه در آیین گشایش دفتر منطقه ای سازمان عدالت و آزادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: حزب باید پایگاه انتخاباتی مشخص و کافی داشته باشد و برای تاثیرگذاری، ریشه های یک حزب باید با دیگر گروه های مرجع جامعه در هم تنیده باشد.
وی اظهار کرد: نشستن در یک جمع کوچک نمی تواند به سیاست گذاری و برنامه ریزی منتج شود و شب انتخابات دور هم جمع شده و بعد از انتخابات هر کدام به گوشه ای برویم.
وی گفت: تجربه دنیا نشان می دهد که در دوران پساانتخابات احزاب باید ریشه های خود را با پیوند با دیگر نهادهای جامعه ببینند.
این فعال سیاسی افزود: امروز حزب کارگر انگلیس ۳۰۰ هزار عضو رسمی دارد و ۲ و نیم میلیون نفر حق عضویت حزبی پرداخت می کنند و نهادهای وابسته اجتماعی مثل سندیکاهای کارگری منابع مالی حزب را تامین کرده و با وجود اینکه کار سیاسی نمی کنند اما پیوند بین حزب سیاسی و نهاد مدنی شکل می گیرد.
وی تصریح کرد: یک حزب باید سازمان دهی گسترده داشته باشد تا بتواند با قاطبه شهروندان یک کشور ارتباط برقرار کند نه اینکه یک حزب در شهرستانی فقط ۲۰۰ برگه داشته و شب انتخابات به دنبال لابی گری برای قرار گرفتن در لیست باشد.
مقدری گفت: پایان انتخابات با رای مردم است و حزب باید توانایی ارتباط داخلی و خارجی داشته باشد که با حضور یک رسانه قوی معنا پیدا می کند.
وی اظهار کرد: یک حزب در بهترین حالت برای پیروزی باید توانایی تشکیل ائتلاف را داشته باشد و این موضوع در جوامعی که احزاب گسترده ندارند، لازمه تحقق پیروزی ماست.
وی افزود: سازمان عدالت و آزادی بر پایه همین رویکرد در سال هایی که احزاب سراسری نقش خوبی در کشور ایفا می کردند و پیروزی های چشمگیر در انتخابات شورای اول، مجلس شورای اسلامی دوره ششم و … داشتند در کنار دیگر احزاب حرکت می کرد تا مسیر پیروزی اصلاح طلبان را هموار کند.
مقدری گفت: بعد از سال ۸۸ احزاب اصلی اصلاح طلب، منحل شد یا به سمی رفت که سکون حاکم شد؛ در اصفهان که دفتر مرکزی این حزب آنجاست به این جمع بندی در سال ۹۰ رسیدیم که اگر چشم انداز حزبی نداشته باشیم راه به جایی نمی بریم.
وی بیان کرد: سال ۱۳۹۰، سند چشم انداز ۲ ساله ای تنظیم شد که فضای کشور را ترسیم می کرد و براساس آن سال ۱۳۹۲ در اصفهان با کنشگری مبتنی بر امیدواری همه سرمایه های انسانی سازمان عدالت و آزادی در استان به صحنه آمد و ورق انتخابات عوض شد.
وی افزود: اگر دکتر روحانی ۲۰۰ هزار رای کمتر آورده بود آقای قالیباف به دور دوم رفته بود و شاید رای اصفهان متفاوت می شد برای همین ائتلاف نقش موثر دارد.
دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: بعد از این فضا بود که طرح شورای عالی سیاست گذاری مبتنی بر رهبری رئیس دولت اصلاحات شکل گرفت و این رهبری در سال ۱۳۸۴ رخ نداد.
وی اظهار کرد: شورای عالی نقش کارکرد رهبری حزب فراگیر را ایفا کرد تا از تشتت در لیست های موازی در انتخابات مجلس دهم و شوراها جلوگیری شود.
وی گفت: با هیمن رویکرد اصلاح طلبان در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج و … پیروز شدند و حیف است که به خاطر خودخواهی حزبی و باور نداشتن به ائتلاف، سرمایه های انسانی خود را از دست بدهیم.
مقدری افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد دیگر بدنه انتخاباتی روی ما حساب باز نمی کند و باید دنبال این باشیم که برای نیازهای جامعه پیرامونی خود برنامه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: حکمرانی خوب به این معنا نیست که همه ساختار حاکمیتی کشور یک شبه شاخص های حکمرانی خوب مثل شفافیت، ثبات سیاسی، پاسخگویی، مبارزه با فساد، کیفیت مقررات و … را بپذیرند.
وی برجام را ثمره یک کنش در چارچوب استانداردهای حکمرانی خوب دانست و گفت: ظریف اجماع داخلی همه بازیگران را برای پیروزی هدف خود آورد که موجب رفع تحریم ها شد.
این فعال سیاسی اضافه کرد: امروز نوبت ماست تا با همین رویکرد همه نهادهایی را که در حوزه چتر اصلاح طلبی قرار دارند با یک برنامه اقدام مشترک همراه کنیم.
مقدری گفت: سازمان عدالت و آزادی در هیچ منطقه ای که ممکن است نقش موازی کاری با دیگر احزاب و ایجاد تشتت داشته باشد، وارد نمی شود.
وی تصریح کرد: با الگوی یک ائتلاف کامل در کنار دیگر احزاب هستیم و اگر امروز احزاب اصلاح طلب برای تشکیل حزب فراگیر و سراسری به اجماع برسند سازمان عدالت و آزادی نخستین حزبی است که از همه منافع حزبی خود چشم پوشی می کند چون تشتت ها سوءتفاهم ایجاد می کند و اثر خوبی برای اصلاحات ندارد.
وی گفت: با وجود سرمایه های عظیم اجتماعی و تاثیرگذار اصلاح طلب و مورد اعتماد مردم در دوران پیروزی دولت های دوم اصلاحات و دکتر روحانی این جریان سیاسی مورد عنایت قرار نمی گیرد.
دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی اظهار کرد: عبور از روحانی به معنای عبور از اصلاح طلبی است و پس از ۶ ماه از انتخابات ریاست جمهوری ما که مردم را دعوت به حمایت از روحانی کردیم، حال بگوییم از روحانی عبور کنید؟
وی همچنین گفت: سازمان عدالت و آزادی اکنون در ۲۳ استان کشور دفتر دارد و امیدواریم به زودی در ۲ استان دیگر نیز دفاتر حزب راه اندازی شود.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی که تا سال ۱۳۷۸ با عنوان کانون همبستگی پیروان خط امام شناخته می‌شد، تنها حزب اصلاح طلب ایرانی است که مرکزیت آن در شهری غیر از تهران (اصفهان) واقع شده است.
این حزب سال ۱۳۷۶ توسط جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با عنوان ‘کانون همبستگی پیروان خط امام’ تأسیس شد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


سیاسی


احزاب


عدالت و آزادی


توسعه سیاسی

نظرات بسته شده است.