از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 28219

187 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ‘آپسنی’ گرجستان ، ینس استولتنبرگ در گفت و گو با ‘آکسنت’ گرجستان افزود: ما کمک های لازم را ارایه خواهیم کرد تا گرجستان هر چه بیشتر به ناتو نزدیک شود . وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر تعداد زیادی از کارشناسان ناتو در گرجستان فعال بوده و […]

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ‘آپسنی’ گرجستان ، ینس استولتنبرگ در گفت و گو با ‘آکسنت’ گرجستان افزود: ما کمک های لازم را ارایه خواهیم کرد تا گرجستان هر چه بیشتر به ناتو نزدیک شود .
وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر تعداد زیادی از کارشناسان ناتو در گرجستان فعال بوده و توصیه های لازم برای توسعه اصلاحات در حوزه نظامی را ارا یه می کنند .
استولتنبرگ در عین حال اضافه کرد که برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) گرجستان باید برنامه فعالیت عضویت در این سازمان را دریافت کند .
وی درباره اجلاس آتی سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای سال جاری در بروکسل و احتمال بررسی مسایل مربوط به گرجستان در آن ، گفت که در این اجلاس مساله مربوط به سیاست ‘درهای باز’ ناتو مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
روابط گرجستان و ناتو یک سال بعد از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۲ میلادی برقرار شده است .
در سال ۱۹۹۴ میلادی گرجستان همراه با چند کشور دیگر تازه استقلال یافته به برنامه مشارکت برای صلح ناتو پیوستند .
در پی انقلاب مخملی سال ۲۰۰۳ میلادی گرجستان در راستای تقویت روابط با ناتو اقدام و عضویت در این سازمان را در اولویت سیاست خارجی خود اعلام کرد که این تلاش های دولت تفلیس مورد حمایت در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۸ میلادی در بخارست قرار گرفت .
در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی کمیسیون ناتو –گرجستان برای بررسی عضویت این کشور در آینده به ناتو تاسیس شد .
در حال حاضر گروههای نظامی گرجستان در عملیات حفاظت صلح ناتو در افغانستان مشارکت دارند
آساق **۳۳۷*۱۵۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


گرجستان


پیوستن به ناتو

نظرات بسته شده است.