از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 27663

139 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه ‘هندو’ در روز دوشنبه، این سازمان در بیانیه ای گفت: این اولین پرواز پهپاد یاد شده با یک موتور قوی تر است و همه اهداف پرواز این پهپاد بدست آمد.هند در حال توسعه سه پهپاد به نام ‘راستوم-۲’، ‘راستوم-۱’ و ‘راستوم-اچ’ می باشد.آخرین آزمایش پهپاد راستوم-۲ در سال […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از روزنامه ‘هندو’ در روز دوشنبه، این سازمان در بیانیه ای گفت: این اولین پرواز پهپاد یاد شده با یک موتور قوی تر است و همه اهداف پرواز این پهپاد بدست آمد.
هند در حال توسعه سه پهپاد به نام ‘راستوم-۲’، ‘راستوم-۱’ و ‘راستوم-اچ’ می باشد.
آخرین آزمایش پهپاد راستوم-۲ در سال ۲۰۱۶ انجام شد.
این پهپاد باتوانایی پرواز ۲۴ ساعته قادر به حمله موشک و هدف قراردادن هدف هایی بر روی زمین است.
به گفته مقامات دفاعی هند، بیشتر سیستم های مهم این پهپاد با همکاری شرکت های خصوصی این کشور تولید و دارای قابلیت های مشابه پهپاد’شکارچی’ آمریکا است.
پهپادهای ‘راستوم ‘ با سه نمونه مختلف از نام یک متخصص هوا فضای پارسی هند گرفته شده است.
پهپاد راستوم یک که با الهام از هواپیمای «لانگ-ئی-زد» ساخته شد، با توانایی پرواز ۱۲ ساعته و سقف پروازی هشت هزار کیلومتر در سال ۲۰۰۹ نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد.
‘راستوم-اچ’با طراحی کاملاً متفاوت با راستوم-۱، پهپادی بزرگ برای مأموریت های طولانی به مدت ۲۴ ساعت است که به برد و سقف پرواز بالاتری نیز دست می یابد. این پهپاد ۹٫۵ متری با دهانه بال ۲۰٫۶ متر، قادر به حمل ۳۵۰ کیلوگرم است.
مأموریت شناسایی و نظارت هوایی بیشترین حجم کاری پهپادها را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد.یکی از مزیت های مهم این تجهیزات در مأموریت های شناسایی، توانایی پرواز چند ساعته تا چند روزه روی هدف به صورت مداوم است، کاری که ماهواره های جاسوسی قادر به انجام آن نیست.
آساق**۲۶۷*۱۱۴۴

انتهای پیام /*


سیاسی


هند


آزمایش


پهپاد

نظرات بسته شده است.