از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 27383

143 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از فرانسه، سند جمهوریخواهان نشان می‌داد که مقام‌های ارشد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و وزارت دادگستری این کشور، با سوء استفاده از اختیارت خود، «کارتر پیج» یکی از اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری را تحت نظر گرفته بودند.در یادداشتی که نمایندگان دمکرات روز شنبه در تقابل با […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از فرانسه، سند جمهوریخواهان نشان می‌داد که مقام‌های ارشد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و وزارت دادگستری این کشور، با سوء استفاده از اختیارت خود، «کارتر پیج» یکی از اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری را تحت نظر گرفته بودند.
در یادداشتی که نمایندگان دمکرات روز شنبه در تقابل با این اسناد منتشر کردند، تاکید شده است که این اقدام جزو وظایف ماموران اطلاعاتی بوده و با استناد به قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (فیسا) صورت گرفته است.
کاخ سفید پیش از این با بیان اینکه محتویات یادداشت دمکرات‌ها حاوی اطلاعات محرمانه است، از انتشار آن خودداری کرده بود و تنها زمانی که متن این سند مورد بازنگری قرار گرفت، اجازه انتشار آن را صادر کرد.
با این حال این موضوع باعث نشد که این سند مورد بازخواست مقام‌های ارشد دولتی قرار نگیرد و «راج شاه» جانشین سخنگوی کاخ سفید، آن را اقدامی با «انگیزه‌های سیاسی» دانست که «نمی‌تواند پاسخگوی نگرانی‌های جدی ایجاد شده باشد».
«دوین نانس» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و معمار اصلی یادداشت جمهوریخواهان هم در همین رابطه انتقاد‌های شدیدی را مطرح کرد.
نانس گفت: آنچه در این سند دیده نمی شود، هرگونه دلیل و مدرکی است که محتویات یادداشت ما را زیر سئوال ببرد.
وی ادامه داد: دمکرات‌ها می گویند که ایرادی ندارد اگر مقام‌های اطلاعاتی با حمایت از یک کارزار انتخاباتی، از بهانه های سیاسی برای ضربه زدن به رقیب استفاده کنند.
«رابرت مولر» رئیس سابق اف.بی.آی اکنون رسیدگی به پرونده ای را بر عهده دارد که ارتباط احتمالی نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا با دولت روسیه را بررسی می کند.
گفته می‌شود مهم‌ترین مدارک این پرونده توسط یک مامور پیشین سازمان اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی۶) و با حمایت «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری گذشته گردآوری شده و در اختیار مولر و نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است.
ترامپ هم از سوی دیگر بارها مدعی شنود غیرقانونی نهادهای امنیتی از اعضای تیم انتقالی خود به دستور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین شده، موضوعی که تا پیش از افشاگری جمهوریخواهان، سند محکمی برای اثبات آن ارائه نشده بود.
این موضوع رسوایی «واترگیت» و جاسوسی اف‌بی‌آی از اعضای ستاد انتخاباتی حزب دمکرات در دهه ۸۰ میلادی را یادآور می‌شود؛ ماجرایی که افشای آن پیامدهای سیاسی گسترده‌ای در جامعه سیاسی آمریکا به همراه داشت.
شبس ** ۹۳۸۶*۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


روسیه


دمکرات و جمهویخواه

نظرات بسته شده است.