از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 27195

141 بازدید

پایگاه شبکه ‘اسکای نیوز عربی’ ، روز شنبه نوشت: حزب فلسطینی ‘الشعب’ با صدور بیانیه ای تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در نیمه ماه مه آینده وهمزمان با هفتادمین سالگرد ‘روز نکبت’، تحریک به تمام معنای احساسات مردم فلسطین، امت عربی واسلامی وهمه آزادگان جهان است. ‘روز نکبت’ نامی است که […]

پایگاه شبکه ‘اسکای نیوز عربی’ ، روز شنبه نوشت: حزب فلسطینی ‘الشعب’ با صدور بیانیه ای تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در نیمه ماه مه آینده وهمزمان با هفتادمین سالگرد ‘روز نکبت’، تحریک به تمام معنای احساسات مردم فلسطین، امت عربی واسلامی وهمه آزادگان جهان است.
‘روز نکبت’ نامی است که فلسطینیان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و استقلال رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۲۷ استفاده کرده و در آن روز را عزا می‌ گیرند.
این بیانیه افزود: این امر مخالفت آشکار با قوانین بین المللی وقطعنامه های سازمان ملل به ویژه درباره قدس است.
بر اساس این بیانیه، انتخاب این زمان برای اجرای تصمیم باطل ترامپ در خصوص اعلام قدس به پایتختی ‘اسرائیل’ ، بار دیگر تاکیدی بر این حقیقت است که دولت آمریکا نمی تواند در آینده هرگونه راه حل سیاسی در منطقه را میانجی گری کند.
وی خواستار بسیج همه اقشار مردم فلسطین به ویژه در سالگرد ‘روز نکبت’ وتشدید مبارزات ملی در مخالفت با تصمیم آمریکا ولغو آن شد.
در همین راستا، ‘نبیل ابو ردینه’ سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: گام های یک جانبه نه به تحقق صلح کمک می کند ونه مشروعیت به هیچ طرفی می دهد.
‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در گفت وگوی با روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت احرونوت’ با تقدیر از تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت خود به قدس ، این اقدام را ‘روز بزرگ برای اسرائیل’ دانست.
وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد آمریکا سفارت جدید خود در قدس را ماه مه آینده ( اردیبهشت ۹۷) همزمان با هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی افتتاح خواهد کرد.
تصمیم ترامپ در۱۵ آذر ۹۶ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس با موجی از خشم ونفرت فلسطینیان ودیگر کشورهای عربی واسلامی مواجه شد.
خاورم** ۱۴۵۳ *۱۰۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


فلسطین


رژیم صهیونیستی


انتقال سفارت آمریکا به قدس

نظرات بسته شده است.