از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 26726

155 بازدید

به گزارش خطرنگار، امیرعلی نیک بخش روز چهارشنبه در این باره در جمع خبرنگاران گفت: ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتاب های مفید و بلا استفاده موجود در منازل و اداره ها جهت استفاده کتابخوانان، شهروندان و اعضای کتابخانه های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقه […]

به گزارش خطرنگار، امیرعلی نیک بخش روز چهارشنبه در این باره در جمع خبرنگاران گفت: ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتاب های مفید و بلا استفاده موجود در منازل و اداره ها جهت استفاده کتابخوانان، شهروندان و اعضای کتابخانه های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقه مندان به کتاب ها و منابع خواندنی از اهداف طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» است.
وی ادامه داد: در این طرح مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز گفت: علاقه مندان می توانند جهت اهدای کتابهای مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه های عمومی محل سکونت خود و یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستانهای تابعه مراجعه کنند و یا با شماره های ۳۳۴۷۱۶۱۳ و ۳۳۴۶۲۹۱۷ داخلی (۳۰ )تماس حاصل کنند.
نیکبخش اظهار کرد: همچنین شهروندان می توانند نشانی و شماره تماس خود را به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به شماره ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۶۶۶۶ ارسال کنند تا نسبت به دریافت کتابها توسط کتابخانه های عمومی استان اقدام شود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: تاکنون در هفت دوره اجرای این طرح در استان، توفیقات خوبی در فرهنگ‌سازی اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی حاصل شده و طی آن ۲۰۰ هزار نسخه از کتاب‌های شهروندان و اقشار مختلف مردم و نیز سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌‌های عمومی استان اهدا شده است.
به گزارش خطرنگار، در زمان حاضر حدود ۷۷ هزار نفر در استان زنجان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان حدود هفت درصد جمعیت استان را شامل می شود.
هم اکنون ۹۲ باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعال است که ۳۳ باب آن در روستاها قرار دارد.
۷۳۱۲/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


اهدا


کتاب

نظرات بسته شده است.