از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 26065

135 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمد شفیعی روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان خوسف که به ریاست استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد افزود: خوسف سومین شهرستان استان خراسان جنوبی از نظر وسعت است و این پراکندگی و وسعت، خدمات رسانی را بخصوص برای روستاهای دورافتاده با مشکل مواجه کرده […]

به گزارش خطرنگار، محمد شفیعی روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان خوسف که به ریاست استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد افزود: خوسف سومین شهرستان استان خراسان جنوبی از نظر وسعت است و این پراکندگی و وسعت، خدمات رسانی را بخصوص برای روستاهای دورافتاده با مشکل مواجه کرده است.
وی اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان خوسف را چشمگیر دانست و گفت: از زمان تشکیل شهرستان خوسف تاکنون ۳۳ اداره در شهرستان تشکیل شده است که بسیاری از این ادارات فاقد چارت اداری و اختیارات لازم هستند.
فرماندار خوسف از انجام مطالعات گازرسانی به روستاهای بخش جلگه ماژان خبر داد و افزود: با توجه به پیش نویس بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص گازرسانی به شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاهای این بخش نیز در سال آتی انجام شود.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد آب شرب شهرستان خوسف در خطوط انتقال و توزیع هدر می رود گفت: با توجه به کمبودهای اعتباری از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی برای تسریع در آبرسانی به روستاها و کاهش هدررفت آب استفاده شده است.
شفیعی ادامه داد: پنج مرکز خدمات جامع سلامت و سه اورژانس در شهرستان خوسف فعالیت می کنند که کماکان در مرکز شهرستان و بعضی از روستاهای مشکلات بهداشتی و درمانی وجود دارد.
وی گفت: از نظر برق رسانی به روستاها وضعیت شهرستان مطلوب است و به همه روستاها بالای ۱۰ خانوار برقرسانی شده است.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند افزود: طی سالجاری در راستای معرفی ظرفیت هایی بخش کشاورزی و دامداری برای افزایش درآمد این قشر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
شفیعی با بیان اینکه در ۲ سال متوالی جشنواره شهرستانی و استانی گل نرگس در شهرستان خوسف برگزار شده است ادامه داد: پنج تفاهم نامه همکاری در حاشیه جشنواره استانی گل نرگس منعقد شده که ثمرات خوبی برای نرگس کاران شهرستان فراهم شده است.
وی از اعطای اعتبار به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای شهرداری خوسف خبر داد و گفت: شهرداری خوسف نیز به صورت تخصصی و به صورت جامع در بحث فرآوری و کاشت نرگس ورود پیدا خواهد کرد.
فرماندار خوسف با بیان اینکه ۲ نفر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در زمینه اسانس گیری گل نرگس ثبت نام کرده اند ابراز امیدواری کرد: این ۲ طرح نیز به مرحله اجرا برسد.
وی گفت: با توجه به خشکسالی های ۱۹ ساله در استان خراسان جنوبی و لزوم کشت محصولات جایگزین در روستاها لازم است مزارع الگویی کشت محصولات نیز در روستاها ایجاد شود.
شفیعی با بیان اینکه ۳۳ واحد گلخانه فعال در مجتمع گلخانه ای محمدیه فعالیت می کند افزود: تامین زیرساخت ها از جمله آب لازم برای تمامی گلخانه ها از دغدغه های اصلی در مجتمع می باشد.
وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی کشتارگاه تخصصی شترمرغ وجود ندارد گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده اولین کشتارگاه تخصصی در شهرستان خوسف ایجاد خواهد شد.
شفیعی با بیان اینکه ۱۰۵ طرح در کمیته فنی گارگروه اشتغال در شهرستان تصویب و به مرکز استان ارسال شده است افزود: همه زمینه ها برای استفاده از تسهیلات روستایی در شهرستان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ۶۸ پروژه نیمه تمام در شهرستان خوسف وجود دارد گفت: بیمارستان، مرکز ‌آمفی تئاتر و استخر سرپوشیده از مهم ترین پروژه های نیمه تمام خوسف است.
شهرستان خوسف در فاصله ۳۵ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت خطرنگار، خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
۹۸۶۶*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


اقتصاد مقاومتی


صدور مجوز


خوسف

نظرات بسته شده است.