از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 26048

403 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ‘علی اکبر ولایتی’ که برای شرکت درکنفرانس اعلام تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی به بغداد سفر کرده بود بعد از شرکت در این کنفرانس و دیداربا تنی چنداز مقامات و رهبران سیاسی عراق، قبل بغداد را به مقصد تهران ترک کرد.ولایتی طی این سفر با ‘إبراهیم الجعفری’ وزیر امور خارجه، سید […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ‘علی اکبر ولایتی’ که برای شرکت درکنفرانس اعلام تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی به بغداد سفر کرده بود بعد از شرکت در این کنفرانس و دیداربا تنی چنداز مقامات و رهبران سیاسی عراق، قبل بغداد را به مقصد تهران ترک کرد.
ولایتی طی این سفر با ‘إبراهیم الجعفری’ وزیر امور خارجه، سید عمار حکیم رهبر حکمت ملی، نوری المالکی معاون رییس جمهویر، ‘شیخ همام حمودی’ نایب رییس پارلمان و ‘فواد معصوم’ رییس جمهوری عراق دیدار و پیرامون اوضاع منطقه و گسترش مناسبات دو جانبه تبادل نظر و گفت وگو کرد.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در بدو ورود به عراق مشرف به زیارت مراقد مقدسه در نجف اشرف و کربلا شد و با تعدادی از علمای دین این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
‘فواد معصوم’ رییس جمهوری عراق بعد از دیدار ولایتی با وی در پاسخ به سوال خطرنگار، گفت که به دیده مثبت به سفر مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری به عراق نگاه می کند.
ولایتی نیز در اظهاراتی طی این سفر گفت که روابط راهبردی عراق و ایران برای آینده دو کشور و منطقه تعیین کننده است.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری همچنین در سخنرانی در کنفرانس اعلام تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی از حضور نیروهای آمریکایی در شرق رودخانه دجله در سوریه انتقاد کرد و گفت که جبهه مقاومت، نظامیان آمریکایی را از شرق دجله بیرون می کند.
وی در این سخنرانی که تعدادی از شبکه های خبری آن را به طور مستقیم پخش کردند گفت که آمریکا در صدد تجزیه سوریه و دیگر کشورهای اسلامی منطقه است.
خاورم **۳۵۳*شبس*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


سیاسی


علی اکبر ولایتی


بغداد


تهران

نظرات بسته شده است.