از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 25842

117 بازدید

به گزارش شنبه شب خطرنگار، ‘علی اکبر ولایتی’ عصر امروز در دیدار با ‘نوری المالکی’ معاون اول رئیس جمهوری عراق افزود:جبهه مقاومت اجازه نمی دهد که ناتو در منطقه پایگاه داشته باشد.وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تا آخر در کنار ملت و دولت عراق ایستاده است، افزود: بعد از پیروزی جبهه مقاومت […]

به گزارش شنبه شب خطرنگار، ‘علی اکبر ولایتی’ عصر امروز در دیدار با ‘نوری المالکی’ معاون اول رئیس جمهوری عراق افزود:جبهه مقاومت اجازه نمی دهد که ناتو در منطقه پایگاه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تا آخر در کنار ملت و دولت عراق ایستاده است، افزود: بعد از پیروزی جبهه مقاومت بر داعش باید هوشیار تر از گذشته مراقب اوضاع منطقه باشیم.
ولایتی به طرح های تجزیه طلبانه و تفرقه افکنانه آمریکایی ها در منطقه اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت باید مانع از استقرار تدریجی آمریکایی ها در شرق رودخانه فرات در سوریه شود.
مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمامی گروه های سیاسی مکلف به حفظ شئونات مرجعیت شیعه و سایر علمای دینی در عراق هستند ابراز امیدواری کرد که انتخابات آینده عراق سبب تثبیت امنیت و ثبات در این کشور شود و گروه های سیاسی در عراق در این انتخابات نقش فعال و پر رنگی داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهوری عراق همچنین در این دیدار با ارائه تحلیلی در خصوص راهبردها و آینده جبهه مقاومت در منطقه گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند جای پای جدیدی در عراق پیدا کنند.
‘نوری المالکی’ با بیان اینکه عراق به واسطه حضور مرجعیت و بهره گیری از فرهنگ غنی اسلامی مثل کره و ژاپن نیست که آمریکایی ها بخواهند در آن حضور نظامی داشته باشند.
المالکی افزود: مردم عراق حتی اگر فقیر باشند حاضر نیستند استقلال و حاکمیت ملی آنها دچار صدمه شود.
وی با بیان اینکه دولت عراق مانند سایر اعضای جبهه مقاومت معتقد است که نباید به آمریکایی ها اجازه داد در شرق فرات مستقر شوند، گفت: ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه موجب موج تازه ای از تروریسم و تقویت جریانات تکفیری می شود که هدف اصلی آن تضعیف جبهه مقاومت و به خصوص ایران است.
به گزارش خطرنگار، طرفین همچنین درباره توسعه روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه ای رایزنی کردند‌.
شبد**خاورم *۳۵۳**۱۰۱۰

انتهای پیام /*


سیاسی


ولایتی


نوری المالکی


عراق

نظرات بسته شده است.