از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 25786

144 بازدید

به گزارش بامداد یکشنبه خطرنگار، به دنبال انتشار کیفرخواست رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از پنهان کاری رسانه ها انتقاد کرد.ترامپ در پیامی توئیتری به نقل از «رود روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا نوشت که هیچ ادعایی در این گزارش مبنی بر مشارکت یک […]

به گزارش بامداد یکشنبه خطرنگار، به دنبال انتشار کیفرخواست رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از پنهان کاری رسانه ها انتقاد کرد.
ترامپ در پیامی توئیتری به نقل از «رود روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا نوشت که هیچ ادعایی در این گزارش مبنی بر مشارکت یک آمریکایی در این فعالیت غیرقانونی وجود ندارد.
بنا بر توئیت ترامپ، روزنشتاین همچنین گفت که فعالیت تبلیغاتی روس ها برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ تاثیری بر نتایج آن نداشته است.
رئیس جمهوری آمریکا که از سوی دمکرات های این کشور متهم به تبانی با روس ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ است، در پیام دیگری رسانه ها را متهم به پنهان کاری کرد.
ترامپ نوشت: مسخره است که رسانه های خبری جعلی نمی خواهند بگویند که گروه روس (برای تاثیر گذاری در انتخابات) در سال ۲۰۱۴ و بسیار پیشتر از آنکه من نامزد ریاست جمهوری شوم، تشکیل شده است.
ترامپ با کنایه افزود: شاید آن ها قبل از من می دانستند که قرار است نامزد شوم.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین به توئیتی از «راب گولدمن» معاون بخش تبلیغات فیسبوک اشاره کرد که گفته است بسیاری از تبلیغات روس ها در این شبکه اجتماعی پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا منتشر شده است.
گولدمن همچنین تاکید کرده که همه تبلیغات روس ها در این سامانه را مطالعه کرده و از نظر او هدف اصلی آن ها تغییر نتایج انتخابات نبوده است.
به گزارش خطرنگار، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه علیه ۱۳ فرد و ۳ گروه روسی به اتهام دخالت در «فرایندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده» کیفرخواست صادر کرد.
رابرت مولر در این کیفرخواست خود مدعی شد که یکی از این گروه ها در پوشش گروهی آمریکایی وارد عمل شده و با کنترل حساب هایی در شبکه های اجتماعی، بر موضوعات سیاسی و اجتماعی حساس تمرکز کرده است.
طبق این کیفرخواست، این شرکت تحت مدیریت «یوگنی پروگوژین» از متحدان نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قرار دارد و به «شمار قابل توجهی» از آمریکایی ها دسترسی یافته است.
مولر اعلام کرد که این گروه «با هدف راهبردی ایجاد تفرقه در نظام سیاسی آمریکا» و در اواسط سال ۲۰۱۶ وارد عمل شده و با حمایت از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در مقابل رقیب انتخاباتی اش هیلاری کلینتون، کلینتون را بدنام می کردند.
شبد**۹۴۱۶**۱۰۱۰
مترجم: علیرضا آقازاده**

انتهای پیام /*


سیاسی


دونالد ترامپ


دخالت روسیه در انتخابات آمریکا


رابرت مولر

نظرات بسته شده است.