از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 25565

123 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، روزنامه ‘نیوز’ پاکستان روز جمعه در خبری اعلام کرد که یک منبع دولت انگلیس تایید کرده است که انگلیس و ایالات متحده در طرح درخواست از پاکستان برای مقابله با تامین مالی تروریسم در کنار هم قرار می گیرند.براین اساس، این اقدام به طور مشترک از سوی انگلیس و آمریکا برای […]

به گزارش خطرنگار، ، روزنامه ‘نیوز’ پاکستان روز جمعه در خبری اعلام کرد که یک منبع دولت انگلیس تایید کرده است که انگلیس و ایالات متحده در طرح درخواست از پاکستان برای مقابله با تامین مالی تروریسم در کنار هم قرار می گیرند.
براین اساس، این اقدام به طور مشترک از سوی انگلیس و آمریکا برای قرار دادن پاکستان در فهرست نظارت بر پولشویی تهیه شده است.
فرانسه و آلمان نیز نظر مشابهی داشته و ممکن است در این ارتباط اقدام سخت گیرانه تری بر علیه پاکستان انجام گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری خود با رسانه ها اعلام کرد که انگلیس، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورها خواهان درج نام پاکستان در فهرست حامیان مالی تروریست هستند.
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور مالی و اقتصادی نیز بیست و پنجم بهمن ماه گفت که، آمریکا به دنبال قرار دادن نام ‘ پاکستان’ در فهرست جهانی حامیان مالی تروریست است.
مفتاح اسماعیل’ مدعی شده است که آمریکا و انگلیس از مدت ها قبل در خصوص قرار دادن نام پاکستان در فهرست جهانی حامیان مالی تروریست ها برنامه ریزی می کند و فرانسه و آلمان را نیز در این مورد ترغیب می کنند.
وی در گفت وگو با رویترز گفت که کشورش درحال همکاری با ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه است تا نام پاکستان در فهرست کشورهای تامین کننده مالی تروریسم قرار نگیرد.
انتظار می رود که هفتۀ آینده نشست اعضای سازمان مبارزه با پولشویی در پاریس برگزار شود و احتمال قرار گرفتن نام پاکستان در این فهرست زیاد است.
پیش از این نیز پاکستان از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ جزو فهرست سازمان (FATF) بود.
سازمان مبارزه با پولشویی نهادی است که علیه تأمین مالی سازمان‌های تروریستی مبارزه می‌کند.
شبک*۱۷۰۸*آساق**۶۱۲۵**۱۳۹۲**سیدبهادر حسینی**انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*


اقتصاد


آمریکا و پاکستان


مبارزه با پولشویی


تامین مالی تروریسم

نظرات بسته شده است.