از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 23655

130 بازدید

به گزارش خطرنگار، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی که عضو بنیاد خیریه نورآوران سلامت است،با حضور در کلینیک بنیاد خیریه نورآوران سلامت واقع در هنرستان علی ابن ابیطالب (ع) رودان، ۴ عمل جراحی چشم (آب مروارید) را به صورت رایگان انجام داد.کاروان نورآوران سلامت که از نهم دی ماه ۹۶ در هنرستان کشاورزی علی […]

به گزارش خطرنگار، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی که عضو بنیاد خیریه نورآوران سلامت است،با حضور در کلینیک بنیاد خیریه نورآوران سلامت واقع در هنرستان علی ابن ابیطالب (ع) رودان، ۴ عمل جراحی چشم (آب مروارید) را به صورت رایگان انجام داد.
کاروان نورآوران سلامت که از نهم دی ماه ۹۶ در هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب (ع) رودان مستقر است تاکنون به پنج هزار و ۵۷۳ بیمار در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات درمانی ارائه کرده است.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور در گفت و گو با خطرنگار، افزود: بنیاد خیریه نورآوران سلامت از نهم دی ماه تا شامگاه نوزدهم بهمن ماه ۹۶ به سه هزار و ۸۲۹ نفر در بخش چشم پزشکی و یک هزار و ۷۴۴ نفر در بخش دندانپزشکی خدمات درمانی رایگان ارائه کرده است.
سعید زرینی از انجام ۱۲۴ عمل جراحی چشم و تجویز بیش از یک هزار و ۸۰۰ عینک برای بیماران در شهرستان رودان خبر داد.
وی با بیان این که عمل آب مروارید چشم در اتاق عمل سیار کلینیک انجام می شود، انجام عمل های انحراف چشم، افتادگی پلک و مجاری اشکی را از دیگر خدمات این بنیاد خیریه به بیماران در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار برشمرد.
زرینی خاطر نشان کرد: اگر بیماران مراجعه کننده به کلینیک نیاز به عمل های استرابیسم داشته باشند، این عمل های جراحی در بیمارستان و به صورت رایگان برای آن ها انجام می شود.
وی افزود: در بخش دندانپزشکی نیز بیماران مراجعه کننده در زمینه های ترمیم دندان، جرم گیری و کشیدن دندان، خدمات دریافت می کنند.
زرینی خاطر نشان کرد: روزانه یک چشم پزشک، یک بینایی سنج و دو دندانپزشک با حضور در کلینیک، بیماران را ویزیت می کنند.
وی بیان کرد: تمامی خدمات درمانی در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی در این کلینیک شامل ویزیت، دارو، انجام عمل جراحی و دریافت عینک به صورت رایگان انجام می شود.
زرینی خاطر نشان کرد: بنیاد نورآوران سلامت تا پایان اسفند ماه ۹۶ به بیش از سه هزار نفر در بخش دندانپزشکی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر در بخش چشم پزشکی خدمات درمانی ارائه می کند.
وی اضافه کرد: از زمان آغاز فعالیت کاروان بنیاد خیریه نورآوران سلامت در رودان، ۱۰ چشم پزشک، ۱۰ بینایی سنج و ۲۰ دندانپزشک عمدتا از شهرهای مشهد و تبریز به منطقه اعزام شده و به بیماران خدمات درمانی ارائه کرده اند.
زرینی خاطر نشان کرد: با توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک هزار نفر از مردم جزیره هرمز در هفته آینده در مرکز درمانی هرمز مورد معاینه بینایی سنجی و چشم پزشکی قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت با تاسیس واحدهای سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی به بیماران در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار کشور خدمات پزشکی رایگان ارائه می دهد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشت ودرمان و بهره برداری از ۲۸۸ طرح بهداشتی و درمانی درشهرها و روستاهای استان هرمزگان چهارشنبه شب وارد بندرعباس شد.
افتتاح طرح الحاق بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان جاسک ، بهره برداری از ۴ کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستان های قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان از مهمترین این طرح ها بوده است.
هم چنین ۲ مرکز بهداشتی درمانی روستایی در روستاهای آبنما و خیرآباد شهرستان رودان، به نمایندگی از ۱۸۱ طرح بهداشتی در قالب طرح تحول نظام سلامت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
هزینه اجرای طرح های بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته در هرمزگان رقمی افزون بر ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۶/۷۴۰۸
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*


اجتماعی


بهداشت و درمان


فجر۹۶


رودان

نظرات بسته شده است.