از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 23303

130 بازدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع، در سه طبقه و با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال احداث خواهد شد.ابوالفضل ایرانی خواه اضافه کرد: ساخت این مجموعه بهداشتی و درمانی را یک نیکوکار قبول کرده است و شامل […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع، در سه طبقه و با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال احداث خواهد شد.
ابوالفضل ایرانی خواه اضافه کرد: ساخت این مجموعه بهداشتی و درمانی را یک نیکوکار قبول کرده است و شامل یک مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه اورژانس و یک آزمایشگاه جامع می باشد که با هدف ارتقاء خدمات رسانی به مردم منطقه و شهروندان قم اجرایی می شود.
وی ادامه داد: منطقه ۷۵ متری عمار یاسر به دلیل نزدیکی به کمربندی امام علی(ع) و دسترسی به محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور قم – گرمسار، برای احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ انتخاب شده است.
اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.
وی گفت: با توجه به این که برای بیش از یک میلیون تن از ساکنان شهر قم پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده و بیش از نیمی از آن ها در پایگاه های سلامت خدمات دریافت کرده اند، احداث مرکز جامع سلامت در منطقه ۷۵ متری عماریاسر باعث تقویت پوشش ساکنان این منطقه در این طرح می شود.
در استان قم ۴۱ مرکز سلامت جامعه و ۱۳۶ پایگاه سلامت فعال است و یک هزار و ۱۶ نیرو شامل پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی بالینی، پرستار، مراقب سلامت، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت می پردازند.
ایرانی خواه ادامه داد: همچنین در یکی از طبقات این مجموعه آزمایشگاه جامعی راه اندازی می شود و هزینه های آن دولتی و طبق تعرفه دانشگاه خواهد بود.
وی گفت: خیر این طرح اعلام آمادگی کرده است طرح های بزرگ تری در بخش بهداشت و درمان اجرا در استان قم اجرا کند و پیشنهاد داده است که یک بیمارستان در بلوار مرجعیت احداث نماید.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن حمایت از اقدام های خیرخواهانه در عرصه بهداشت و درمان جامعه، آماده همکاری با خیران برای احداث و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی است.
استان قم دارای ۶ مرکز درمانی دولتی شامل بیمارستان های شهید بهشتی، کامکار، نکویی هدایتی فرقانی، حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(ع) و ایزدی و چهار مرکز غیردولتی شامل بیمارستان های علی بن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع)، حضرت ولیعصر(عج) و آیت الله گلپایگانی است.
/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*


اجتماعی


فجر۹۶


آیین کلنگ زنی


مرکز خدمات سلامت قم

نظرات بسته شده است.