از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 23277

110 بازدید

به گزارش امروز (چهارشنبه) خطرنگار، فیکری ایشیک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی ار تی اظهار داشت: تامین امنیت حضور بعضی از قدرت های خارجی در منطقه به تجزیه کشورها مرتبط است و که این مساله به بی ثباتی منطقه دامن زده و صدمات جبران ناپذیری به مردم کشورهای تجزیه شده وارد می کند.وی ادعا […]

به گزارش امروز (چهارشنبه) خطرنگار، فیکری ایشیک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی ار تی اظهار داشت: تامین امنیت حضور بعضی از قدرت های خارجی در منطقه به تجزیه کشورها مرتبط است و که این مساله به بی ثباتی منطقه دامن زده و صدمات جبران ناپذیری به مردم کشورهای تجزیه شده وارد می کند.
وی ادعا کرد: عملیات ارتش ترکیه در عفرین موسوم به شاخه زیتون به مانند عملیات سپر فرات به منظور نابودی تروریست ها انجام شده و به هیچ عنوان علیه کردها نیست.
ایشیک با اشاره به جمعیت ۹۵ درصدی اعراب در شهر منبج، حضور نیروهای تروریستی پ.ی.د در این شهر را غیرقابل قبول و تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه توصیف کرد و گفت: آمریکایی ها باید تروریست های پ.ک.ک و پ.ی.د را از منبج و شرق فرات خارج کنند وگرنه بلافاصله با پایان یافتن عملیات عفرین، حرکت ارتش ترکیه به سوی این مناطق جهت نابودی تروریست ها انجام خواهد شد.
فیکری ایشیک ضمن یادآوری سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه عناصر ‘پ ی د’ را از سوریه خارج خواهیم کرد، افزود: وفاداری و عمل به تعهدات، برازنده یک دولت بزرگ است.
دولت ترکیه تاکید دارد که نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به کُردهای سوریه به ویژه ‘ی.پ.گ’ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کند.
دولت ترکیه با ادعای نابودی نیروهای حزب ‘کارگران کردستان ترکیه’ (پ.ک.ک)، حزب ‘اتحاد دمکراتیک سوریه’ (پ.ی.د)، ‘یگان‌های مدافع خلق سوریه’ (ی.پ.گ) و داعش ماه گذشته میلادی عملیاتی را با نام ‘شاخه زیتون’ در ‘عفرین’ آغاز کرد.
مقامات آنکارا بارها به واشنگتن هشدار داده اند که عناصر تروریستی را از ‘منبج’ در شمال سوریه خارج کنند وگرنه بلافاصله پس از پایان عملیات عفرین، ارتش ترکیه حرکت به سوی این منطقه را آغاز خواهد کرد.
خاورم/۱۹۰۵**۱۲۷۵
انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*


سیاسی


ترکیه / سوریه


هشدار به آمریکا


خروج تروریست ها از منبج

نظرات بسته شده است.