از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 23096

137 بازدید

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، هومن سیدی عصر سه شنبه در نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در سی وششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت در پاسخ به این سوال که آیا در آینده به سیاه نمایی متهم نخواهید شد، گفت: شاید این اتهام وارد شود اما قصد ما سیاه نمایی نیست […]

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، هومن سیدی عصر سه شنبه در نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در سی وششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت در پاسخ به این سوال که آیا در آینده به سیاه نمایی متهم نخواهید شد، گفت: شاید این اتهام وارد شود اما قصد ما سیاه نمایی نیست بلکه تلاش کرده ایم درباره تلخی ها صحبت کنیم و پایان فیلم نیز بسیار امیدبخش است.
وی افزود: قصد من چنین چیزی بوده است اما این که نتیجه آن چه باشد، نمی دانم و امیدوارم بیننده این فیلم ناامید از سینما بیرون نرود.
کارگردان فیلم «خشم و هیاهو» تاکید کرد: نباید توقع داشته باشیم که پس از دیدن هر فیلمی با خنده و بشکن بیرون بیاییم چون گریه و ناراحتی همانند خنده و خوشحالی یک احساس است.
سیدی با بیان اینکه «من سینمایی را که به واقعیت محض شبیه باشد، نمی پسندم» اظهار داشت: البته قصد داشتم برخی مسائل را به صورت کمرنگ تر بیان کنم ولی وسیع بودن این دایره ما را به واقعیت های جامعه آشنا می کند.
وی همچنین گفت: تلاش کردم تا فیلمنامه ای داشته باشیم که به واقعیت مستند نزدیک باشد. البته چیزی را بی جهت حذف یا بزرگ نشان نداده ایم و این مسائلی است که در جامعه ما وجود دارد.

** نمی خواهم کسی را با خشونت آشنا کنم
سیدی با بیان اینکه هر فیلمی مخاطب خود را دارد، اظهار داشت: این فیلم را برای عموم مردم ساخته ام ولی اگر روان شناسان و جامعه شناسان تشخیص دهند که تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود، بنده نیز دیدن این فیلم را به همه توصیه نمی کنم چون نمی خواهم کسی را با خشونت آشنا کنم.
نویسنده فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» افزود: البته اگر این فیلم به عنوان یک فیلم موفق باشد، دایره بزرگتری از تماشاچیان را خواهد داشت اما نباید توقع داشت که در پایان تماشاچی با خنده و خوشحال از سینما خارج شود.
وی ساختن فیلمش را به پرواز تشبیه کرد و گفت: از ابتدا این فیلم را همچون پرواز تصور کردم و همانگونه که هر پروازی دارای یک آغاز، اوج و فرود است، من نیز تلاش کردم تا با یک فرود نرم فیلم را پایان دهم و اگر انتهای فیلم را مانند شروعش می ساختم، برای بیننده خسته کننده می شد و تاثیر اولیه خود را از دست می داد.
سیدی تاکید کرد: داستان هر فیلم باید منطق داشته باشد ولی اگر در این زمینه به صورت مطلق پیش برویم، در جایی دیگر از فیلم شاهد ضعف هایی خواهیم بود.
وی با اشاره به صحنه ای از فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» و شباهت آن با فیلم «خانه پدری» گفت: جایگاه کیانوش عیاری در دیدگاه من به عنوان یک کارگردان بزرگی است که صحنه های شاهکاری در فیلمش وجود دارد ولی من می خواستم داستان همینگونه باشد که به تصویر کشیده شد تا تاثیرگذار باشد.

** کشف بازیگری ۶۳ ساله به نام لادن
کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» درباره اولین حضور لادن ژاوه وند در عرصه هنر هفتم گفت: زمانی که به دنبال دو شخصیت به عنوان پدر و مادر می گشتیم به یک کمپ مراجعه کردیم و مسئول کمپ خانم لادن را به ما معرفی کرد و من همانجا از او برای بازی دعوت کردم.
وی افزود: با افتخار می گویم در زمان تولید فیلم دائما نگران بودم که مبادا لادن کار را رها کند ولی حتی لحظه ای با تاخیر بر سر برنامه اش حاضر نشد و همواره با انگیزه کار می کرد.
سیدی در پاسخ به این سوال که آیا از زندگی لادن فیلمی تهیه خواهید کرد یا نه گفت: جریان زندگی لادن رمان جالبی است که با ممنوعیت هایی همراه خواهد بود و لذا من نمی توانم آن را بسازم ولی امیدوارم کسی که پشتوانه دولتی قوی دارد، این کار را انجام دهد.
وی افزود: داستان لادن آینه عبرت انگیزی و حیرت انگیزی برای جوانان است و انگیزه و امید در سیاه ترین لحظات به کمک انسان خواهد آمد و معتقدم اتفاق های درجه یکی در سینما برای لادن خواهد افتاد.

** فیلمی از زندگی کارتون خواب ها
لادن ژاوه وند با اشاره به نقش خود در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: متاسفم برای کسانی که در تهران زندگی می کنند و نمی دانند در این شهر چه خبر است و از بالا، کارتن خواب ها را می بینند و من در میان کارتن خواب ها زندگی کردم و سیدی زندگی ما را به فیلم تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه پس از یک زندگی پر تلاطم اکنون به آرامش رسیده، اظهار داشت: یک پسر داشتم که فوت کرد ولی خدا را شاکرم که حالا دو پسر به نام های نوید (محمدزاده) و هومن (سیدی) دارم.
این سخنان ژاوه وند تشویق خبرنگاران و عکاسان را به دنبال داشت.

** نقش شاهین با سایر نقش هایم تفاوت دارد
نوید محمدزاده بازیگر نقش «شاهین» در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» و تشابه آن با بازی های قبلی خود گفت: یک بازیگری که در پنج نقش متفاوت یعنی در پنج طبقه اجتماعی بازی می کند باید پنج نوع بازی را به نمایش بگذارد و اگر نتوانم چنین کاری را انجام دهم این ضعف به من برمی گردد.
وی افزود: اگر بازی های مرا در فیلم هایم (ابد و یک روز، بدون تاریخ بدون امضاء، لانتوری و…) کنار هم بگذارید شاهد بازی های متفاوتی خواهید بود.
محمدزاده همچنین گفت: بازی های من در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» از نظر حوزه فیزیکال، چهره و حرکات با دیگر نقش های من بسیار متفاوت است.
هومن سیدی نیز در این زمینه گفت: در حوزه بازیگری ممکن است شباهت هایی وجود داشته باشد و بر اساس روش هایی که در دنیا وجود دارد حتی بزرگترین بازیگران نیز ۳۰ تا ۴۰درصد تشابه در بازی های آنها وجود دارند.
نشست خبری فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» با حضور سعید سعدی تهیه کننده، مهدی سعدی تدوینگر، پیمان شادمانفر فیلمبردار، مهران ملکوتی صدابردار، بامداد افشار آهنگساز و فرهاد اصلانی بازیگر این فیلم برگزار شد.
فرید سجاد حسینی، مرجان اتفاقیان و لادن ژاوه وند به عنوان بازیگران این فیلم و سایر عوامل فیلم نیز در ردیف خبرنگاران نشسته بودند.
فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی ساعت ۱۴ امروز در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد.
در این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی اعلایی، فرهاد اصلانی و هومن سیدی بازی کرده‌اند.
در خلاصه داستان «مغزهای کوچک زنگ‌زده» آمده است: «داستان مغزهایی است که زنگ‌زده‌اند!»
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود.
فراهنگ**۱۰۰۳** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


فیلم فجر ۹۶


هومن سیدی

نظرات بسته شده است.