از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 22873

149 بازدید

رضا جاوید دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد:از این متخلفان ۳۵ قبضه اسلحه شکاری و هشت قبضه اسلحه جنگی،یکهزار و ۹۴۰ قطعه ماهی و ۷۸ قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی، کشف و ضبط شد.وی اظهارکرد: به دلیل توصیه سازمان دامپزشکی مبنی بر پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار […]

رضا جاوید دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد:از این متخلفان ۳۵ قبضه اسلحه شکاری و هشت قبضه اسلحه جنگی،یکهزار و ۹۴۰ قطعه ماهی و ۷۸ قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی، کشف و ضبط شد.
وی اظهارکرد: به دلیل توصیه سازمان دامپزشکی مبنی بر پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان در تمام فصول سال ممنوع اعلام شده است.
جاوید شناسایی ۱۸۷ گونه مهاجر در آبگیرهای شهرستان خرمشهر را یادآور شد و گفت: از ۲۸۳ گونه شناسایی شده در آبگیرهای شهرستان خرمشهر ۱۸۷ گونه از آنها مهاجر هستند.
وی گونه پرندگان شناسایی شده در شهرستان خرمشهر را پلیکان، فلامینگو، چنگر، کشین، غاز خاکستری، اردک سرسبز، آبچلیک ها، اگرت، حواصیل، انواع مرغابی ها، لک لک ها و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی عنوان کرد و افزود: مهاجرت زمستانی پرندگان از ابتدای ورود تا برگشت آنها حدود چهار ماه به طول می انجامد و در این مدت برای شناسایی گونه های مختلف پرندگان برنامه سرشماری در تمام زیستگاه ها به عمل می آید.
پرندگان مهاجر بیشتر در تالاب ناصری، زمین های نیشکر،دشت ها و آبگیرهای شهرستان خرمشهر زمستان گذرانی می کنند.
تالاب ناصری، از تالاب های مهم و انسان ساخت در حدود ۱۷ کیلومتری شمال خرمشهر است، که در نتیجه تخلیه زه آب های کشاورزی کشت و صنعت نیشکر، در سال ۱۳۷۸ شکل گرفت.
۷۱۰۰/ ۶۰۳۷
خبرنگار: کمیله حجازی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*


اجتماعی


محیط زیست


متخلفان شکار و صید


خرمشهر

نظرات بسته شده است.