از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 22799

72 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، علی اصغر طهماسبی روز دوشنبه درمراسم افتتاح متمرکز ۷۳ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان مرزی مراوه تپه که در روستای ‘قرناوه علیا’ برگزار شد، گفت: وحدت و برادری موجود بین اقوام ساکن دراین استان به فرموده رهبری انقلاب در جهان اسلام کم نظیر است.وی افزود: این وحدت و همدلی و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، علی اصغر طهماسبی روز دوشنبه درمراسم افتتاح متمرکز ۷۳ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان مرزی مراوه تپه که در روستای ‘قرناوه علیا’ برگزار شد، گفت: وحدت و برادری موجود بین اقوام ساکن دراین استان به فرموده رهبری انقلاب در جهان اسلام کم نظیر است.
وی افزود: این وحدت و همدلی و نیز همراهی اقوام و مذاهب با نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی، خون شهیدان والامقام و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری و در سایه تلاش های نماینده ولی فقیه در گلستان و دیگر علما و روحانیون، نخبگان و فرهنگیان شیعه و سنی این استان به دست آمده است.
طهماسبی باتاکید بر ضرورت حفظ وحدت و برادری بین اقوام ساکن درکشور و استان گلستان، اضافه کرد: از ۴۰ سال پیش تاکنون دشمنان اسلام و انقلاب تلاش زیادی برای برهم زدن این وحدت انجام می دهند که با هوشیاری مردم و رهبری، این توطئه ها خنثی شده است.
وی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان اسلام با به راه انداختن برادر کشی در کشورهای اسلامی همچنان به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلام و رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید بیش از پیش مراقب این توطئه دشمنان باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تبریک ایام دهه فجر و اینکه این ایام فرصتی برای بیان عملکرد مسئولان برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: انقلاب اسلامی در عمر ۴۰ ساله خود دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف داشته که به برکت خون شهیدان و حضور مردم به دست آمده است.
طهماسبی، دستاوردها و خدمات نظام درحوزه های مختلف را به هیچ عنوان قابل قیاس با دوران طاغوت ندانست و افزود: در رژیم گذشته شاه به مردم ظلم و در برابر استکبار و آمریکا کرنش می کرد اما امروز هیچ کشوری نمی تواند به جمهوری اسلامی فرمان دهد و مردم نیز به نظام و مسئولان آن امر و نهی می کنند.
وی گفت: درمقابل امر و نهی مردم، مسئولان نظام نیز موظفند به خواسته های مردم توجه کرده و با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات به آنان خدمت نمایند.
طهماسبی به طرح های قابل افتتاح دهه فجر در شهرستان مرزی مراوه تپه نیز اشاره کرد و افزود: دراین ایام ۷۳ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال به بهر برداری می رسد که معادل یک ششم اعتبارات طرح های افتتاحی استان گلستان در دهه فجر است.
به گفته وی، درایام دهه فجر در گلستان نیز افزون بر ۶ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در مناطق شهری و روستایی ۱۴ شهرستان این استان برگزار می شود.
طهماسبی بااشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان گلستان تصریح کرد: با اجرای این طرح هزینه های درمانی مردم از ۳۰ درصد به کمتر از پنج درصد کاهش یافته و امکانات حوزه بهداشت و درمان افزایش چشمگیری داشته است.
معاون استاندار گلستان درپایان سخنان خود به اهمیت حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم انقلابی و ولایتمدار ایران و گلستان که قدرت جمهوری اسلامی به آن وابسته است، با حضور حماسی و گسترده خود در این راهپیمایی یک بار دیکر وفاداری خود به انقلاب را به جهانیان نشان می دهند.
به گزارش خطرنگار، فرماندار مراوه تپه نیز دراین مراسم با اشاره به افتتاح متمرکز تعداد ۷۳ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان، گفت: این تعداد طرح نشان از اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و روستایی است.
اسماعیل تاجی با قدردانی از مسئولان برای اجرای این طرح ها، افزود: در راستای سیاست های دولت، اقدامات خوبی درچهار سال گذشته دراین شهرستان مرزی انجام شده که کاملا برای مردم این دیار مملوس است.
وی بابیان اینکه مراوه تپه در چهار سال گذشته از لحاظ اعتباری همواره رتبه دوم یا سوم در استان گلستان را داشته است، اضافه کرد: در این مدت و بطور میانگین در هر یک از ۱۲۰ روستای مراوه تپه حداقل یک طرح عمرانی اجرا شده است.
تاجی به گازرسانی به روستاهای مراوه تپه نیز اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال ۹۳ تنها یک روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند بود اما در سه سال گذشته ۵۵ روستا از نعمت گاز برخودار شده و بقیه روستاها نیز ظرف یک تا دو سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی طول شبکه گازرسانی مراوه تپه در سه سال گذشته را حدود ۶۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: مجموعه خدمات دولت دراین سال ها سبب شده تا اقوام ساکن در مراوه تپه احساس مسئولیت بیشتری نسبت به نظام و ولایت فقیه داشته باشند.
تاجی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار فرماندار و بخشدار بومی در مراوه تپه انتخاب شدند و برگزاری انتخابات نیز برعهده نیروهای بومی این شهرستان بود و این امر سبب شد تا اعتماد مردم به دولت و نظام دو برابر شود.
به گزارش خطرنگار، دراین مراسم مدیرعامل شرکت گاز و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گزارشی از فعالیت ها و طرح های دهه فجر ارائه دادند.
شهرستان مرزی مراوه تپه باافزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


اقتصاد


فجر۹۶


افتتاح طرح ها


مراوه تپه

نظرات بسته شده است.