از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 21311

192 بازدید

به گزارش ایرنا،حیدر اسکندرپور شامگاه دوشنبه در حاشیه صحن علنی شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران افزود: نقشی که محلات در ساخت فرهنگی یک شهردر گذشته ایفا می کردند اکنون به دلیل تغییر کالبدی در بافت شهرها کمرنگ شده و در پی این مساله مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز رخ داده که در بودجه سال […]

به گزارش ایرنا،حیدر اسکندرپور شامگاه دوشنبه در حاشیه صحن علنی شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران افزود: نقشی که محلات در ساخت فرهنگی یک شهردر گذشته ایفا می کردند اکنون به دلیل تغییر کالبدی در بافت شهرها کمرنگ شده و در پی این مساله مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز رخ داده که در بودجه سال آینده شهرداری شیراز به باز تولید نقش محله توجه ویژه ای شده است.
شهردار شیراز ادامه داد: لایحه بودجه بودجه سال آینده شهرداری با رقم ۳۱۵۰ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر شیراز شد که عمده ویژگی آن توجه به پروژه های عمرانی نیمه تمام است به گونه ای که تا جای ممکن پروژه عمرانی جدیدی را شروع نخواهیم کرد تا پروژه های نیمه تمام به بهره برداری برسند.
وی ادامه داد: طبق سیاست های شورا و شهرداری تلاش داریم که شهر را برای کسانی که می خواهند پیاده روی کنند آماده کنیم و بر این اساس در بودجه سال آینده پیش بینی شده که حتی امکان توسعه پیاده راه و مناسب سازی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
اسکندرپور گفت:‌توجه به انسان محوری احداث مسیر پیاده راهی پیش بینی شده که از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان و در ادامه تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) امتداد داشته باشد،ایجاد این مسیر برای جذب گردشگر نیز اهمیت دارد بگونه ای که گردشگر می تواند در این مسیر از دروازه قرآن،باغ جهان نما، حافظیه ،باغ ملی، پل علی ابن حمزه(ع) و دروازه اصفهان در حال پیاده روی دیدن کند.
وی اضافه کرد: پیش بینی شده در طول این مسیر پیاده راه اقلام تولیدی شیراز به عنوان کالای فرهنگی و … به گردشگران و شهروندان عرضه شود.
شهردار شیراز بیان کرد: در بودجه سال آینده به شدت صلاح شهرداری شیراز مدنظر قرار گرفته و تلاش شده بودجه ای عملیاتی و نزدیک به واقعیت ها طراحی شود، در خصوص توجه به نیروی انسانی نیز در این بودجه اهتمام ویژه در بحث رفاهی و آموزش پرسنل مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون تنها ۵۲ درصد از درآمد مصوب شهرداری شیراز محقق شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این عدد به حدود ۶۰ درصد برسد ، اضافه کرد: میزان درآمد شهرداری از پروانه های ساختمانی به شدت کاهش پیدا کرده و به این دلیل سعی شده در لایحه بودجه پیشنهادی حباب وجود نداشته باشد و با اعداد واقعی درآمدهای شهرداری نیز سازگاری داشته باشد.
شهردار شیراز اظهار کرد: بودجه ای در سایه نیز برای سال آینده شهرداری درنظر گرفته شده که در لایحه بودجه قید نشده است به گونه ای که ۴ پروژه تعریف کردیم که معتقدیم این پروژه ها درآمد بسیار خوبی نصیب شهرداری خواهد کرد که این افزایش درآمد را با یک اصلاحیه بودجه ای در سال آینده جبران می کنیم و پروژه های جدیدی که مدنظر شورا و شهرداری است با درآمد حاصل از این طرح ها شروع خواهد شد.
اسکندرپور گفت:‌ برای شهرداری شیراز در سال آینده ۳۱۵۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهاد شده که حدود ۷۳ درصد آن عمرانی و ۲۳ درصد نیز بودجه جاری است و حدود ۹۷ درصد بودجه عمرانی سال آینده شهرداری شیراز نیز مربوط به اتمام پروژه های نیمه تمام است.
خیرنگار:‌محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
۹۸۷۳ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


بازتولید نقش محله ها


اجتماعی


فرهنگی

نظرات بسته شده است.