از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 20831

113 بازدید

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، پانزده سینمای حوزه هنری در ۱۱ استان کشور میزبان سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌شوند.استان‌های تهران، اصفهان، کردستان، همدان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خوزستان از جمله استان‌هایی هستند که میزبانی سینماهای حوزه هنری در شهرهای آن تاکنون قطعی شده است.در […]

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، پانزده سینمای حوزه هنری در ۱۱ استان کشور میزبان سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌شوند.
استان‌های تهران، اصفهان، کردستان، همدان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خوزستان از جمله استان‌هایی هستند که میزبانی سینماهای حوزه هنری در شهرهای آن تاکنون قطعی شده است.
در تهران سینماهای آزادی، استقلال و بهمن در طول روزهای برگزاری جشنواره فجر اختصاص به نمایش فیلم‌های جشنواره دارند.
همچنین، سینمای فلسطین و پردیس سینمایی چهار باغ شهر اصفهان، سینما فلسطین شهر سنندج، سینما بهمن کرمانشاه، سینمای آزادی ساری، سینما سپهر خرم آباد، سینما استقلال ارومیه، سینما آزادی بیرجند و سینما آفریقا مشهد، سینما فلسطین همدان، سینما نخل خرمشهر، سینما آفریقا شهر اهواز نیز میزبان جشنواره فیلم فجر می‌شوند.

**جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» در فیلم فجر
جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» با حضور دانش‌آموزان سراسر کشور همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نمایش پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سینماهای جشنواره برگزار می‌شود.
حبیب ایل‌بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در این باره گفته که در پی اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر توجه به سینمای کودک و نوجوان و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور هرچه بیشتر دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان درسینماها در روزهای مختلف سال و همچنین تاکید رییس سازمان سینمایی در این زمینه، پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان درسانس صبح روزهای برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای میزبان جشنواره در تهران و سراسر کشور اکران خواهد شد.
او این را هم گفته که جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» برنامه‌های متنوعی از قبیل: دیدار دست‌اندرکاران پنج فیلم یاد شده با دانش‌آموزان حاضر در سالن‌های سینماهای جشنواره، دیدار هنرمندان شاخص عرصه سینمای کودک و نوجوانان با دانش‌آموزان و آیتم‌های شاد مرتبط با جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فجر پیش‌بینی شده که اجرا می‌شود.
فیلم‌های «قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری ۲» و «شکلاتی» به‌مدت پنج روز از چهاردهم تا هجدهم بهمن ماه سال‌جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره در تهران شامل: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال ۱، جوان، چهارسو۱، فرهنگ۱، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی در تهران و همچنین سینماهای منتخب نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها به صورت رایگان برای دانش‌آموزان اکران می‌شوند.
همچنین پنج ویژه برنامه نیز برای این فیلم‌ها در سینماهای فرهنگ، کوروش، استقلال، ماندانا و راگا طراحی شده که هرکدام در یکی از روزهای یاد شده برگزار خواهد شد.
جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» توسط کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی با همکاری تشکل تازه تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۸۲۳ خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره فیلم فجر


حوزه هنری


سیمرغ و پروانه‌ها

نظرات بسته شده است.