از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 20687

139 بازدید

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، گفت: ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بامداد امروز در اراضی مبارکه سه نفر شامل ۲ زن ۲۸ و ۳۰ ساله و مرد ۵۰ ساله به دلیل نشت منوکسیدکربن از لوله بخاری دچار مسمومیت تنفسی شدند که به وسیله […]

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، گفت: ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بامداد امروز در اراضی مبارکه سه نفر شامل ۲ زن ۲۸ و ۳۰ ساله و مرد ۵۰ ساله به دلیل نشت منوکسیدکربن از لوله بخاری دچار مسمومیت تنفسی شدند که به وسیله آمبولانس های ۱۱۵ به بیمارستان محمد رسول الله مبارکه منتقل شدند.
دکتر غفور راستین همچنین افزود: ساعت ۲۲ و ۳۳ دقیقه شب گذشته حادثه ای مبنی بر انتشار گاز منوکسیدکربن از آبگرمکن در منزلی در گلدشت نجف آباد به اورژانس ۱۱۵ اعلام و به دنبال آن واحدهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.
وی ادامه داد: در این حادثه چهار نفر شامل یک مرد، یک زن و ۲ کودک مسموم شدند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی روی آن ها به بیمارستان شهید منتظری نجف آباد منتقل شدند.
وی درباره حادثه مسمومیت دیگری که روز گذشته در نجف آباد رخ داد گفت: در این حادثه ۲ زن به دلیل استفاده از زغال برای گرمایش دچار مسمومیت شدند که توسط آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد منتقل شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان همچنین در توضیح حادثه دیگری در پیربکران فلاورجان افزود: عصر روز گذشته یک زن براثر روشن کردن اجاق در داخل حمام دچار مسمومیت تنفسی شد که پس از اعلام به سامانه ۱۱۵ و حضور تکنسین های اورژانس، به بیمارستان شفاء کلیشاد منتقل شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۵۶ نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که ۱۴ نفر از آن ها جان خود را از دست دادند.
منواکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی بر اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.
استفاده از آبگرمکن یا بخاری مستعمل و دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهد.
به دلیل بی رنگ و بی بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علائم مسمومیت شدید احساس نشود.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
گ/۷۱۳۵/ ۶۰۲۲ خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده:عمادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


حوادث


مسمومیت با منوکسیدکربن


اصفهان

نظرات بسته شده است.