از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 20249

90 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، آیت الله احمد جنتی روز پنجشنبه در ابتدای سومین جلسه مشترک هیات رییسه مجلس خبرگان با کمیسیون های داخلی با تبریک میلادحضرت زینب و دهه فجر خطاب به نمایندگان خبرگان گفت: ما باید الگوی عمل به وظایف اسلامی باشیم زیرا جامعه طلبگی و خبرگان در سطح عالی هستند و اگر […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، آیت الله احمد جنتی روز پنجشنبه در ابتدای سومین جلسه مشترک هیات رییسه مجلس خبرگان با کمیسیون های داخلی با تبریک میلادحضرت زینب و دهه فجر خطاب به نمایندگان خبرگان گفت: ما باید الگوی عمل به وظایف اسلامی باشیم زیرا جامعه طلبگی و خبرگان در سطح عالی هستند و اگر احکام اسلامی را رعایت نکنیم جای تاسف دارد.
وی اعضای مجلس خبرگان را به رعایت نظم توصیه کرد و ادامه داد: نظم باید سرلوحه کارهای ما باشد زیرا باید برای دیگران الگو باشیم.
جنتی در ادامه سخنان خود به مسایل جاری کشور پرداخت و افزود: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که باید برای آنها راه حل پیدا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مشکل عمده کشور اقتصادی و معیشتی است البته در مسایل فرهنگی و سیاسی به خصوص فضای مجازی نیز مشکلاتی وجود دارد.
جنتی در بحث موضوعات اقتصادی مشکلات بانکی را از مسایل اصلی عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی که در مشهد رخ داد از ابتدا به دلیل مسایل بانکی بود و موسسه ها و بانک های قلابی مقداری از پول های مردم را نگه داشتند و برنمی گرداندند.
دبیر شورای نگهبان افزود: افرادی که مسوول هستند درباره معیشت مردم کوتاهی می کنند و قطعا در برابر خدا و مردم مسوول هستند؛ اگر از اول کوتاهی نمی کردند کار به اینجا نمی کشید و چون روی این قضیه کار نکردند این مشکلات ایجاد شده است.
وی افزود: مردم ما مردم نجیبی هستند، از مردم تقدیر می کنم و باید آنها را دعا کنیم زیرا به دنبال امنیت هستند و نمی خواهند اغتشاش کنند ولی این موضوع حد و حدود دارد و کسی که گرسنه است تا چه جایی می توانند تحمل کند؟
جنتی ادامه داد: باید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، استفاده شود و البته نباید هم عضو دولت باشند. یکی از مقامات می گفت اینکه ما جلوی قاچاق را می گیرم، می توانیم کار خود را بهتر انجام دهیم چون قاچاق مانع تولید و اشتغال می شود.
وی خاطر نشان کرد: پس می توان جلوی قاچاق را گرفت، چون قسمت زیادی از قاچاق از کمرگ ها وارد می شود و این مصیبت است.
رییس مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از مشکلات مردم را بحث معیشت دانست و ادامه داد: همه باید هر کاری که می توانند در این زمینه انجام دهند تا مشکلات مردم کمتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات سیاسی و فرهنگی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: من گفته ام که نمی شود کلا جلوی فضای مجازی را گرفت ولی می توانیم آن را کُند کنیم.
جنتی افزود: در دیگر کشورها اجازه نمی دهند که فضای مجازی هستی آنها را از بین ببرد، مانند چین و ژاپن که فضای مجازی را کنترل کردند و فضای کشور آنها آرام بوده و امنیت دارد.
دبیرشورای نگهبان افزود: متاسفانه کمی دیر شده است که فضای مجازی را کنترل کنیم ولی اتفاقات اخیر یک هشدار بود که فضای مجازی به آن کمک کرد البته از خارج هم حمایت می شد و گفتند که باز هم این کار را انجام می دهند.
وی افزود: روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب با عده ای از متخصصان فضای مجازی جلسه ای داشتند و مدتها روی این موضوع فکر کردند و از این پس باید کارهای مهمی انجام شود.
جنتی گفت: ما خیلی از کارها را می دانیم که باید انجام دهیم ولی اینکه کارها را چگونه باید انجام داد، مهم است. بسیاری از افرادی که در کشور مسوولیت دارند ناتوان هستند و باید عوض شوند و افراد توانمند مسوولیت ها را بپذیرند.
وی همچنین به گزارشی درباره حضور نمایندگان مجلس خبرگان در کارگروه های این مجلس اشاره کرد و گفت: بیشترین درخواست حضور نمایندگان مجلس خبرگان در کارگروه دین و فرهنگ است و اگر دیگر نمایندگان می خواهند در کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی شرکت کنند باید تخصص لازم را داشته باشند و با طلبگی نمی توان در این کارگروه ها شرکت کرد.
پس از سخنان آیت جنتی، آیت الله احمد خاتمی دستور بعدی این جلسه را اعلام کرد که مربوط به ارایه گزارش درباره اقدامات انجام شده در زمینه تشکیل هیات اندیشه ورز بود و پس از آن جلسه غیر علنی برگزار شد.
سیام**۹۱۰۳**۱۷۵۱**۱۴۱۸
خبرنگار: حمید شهریاری

انتهای پیام /*


سیاسی


آیت الله جنتی


مجلس خبرگان


فضای مجازی

نظرات بسته شده است.