از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 19658

99 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، در حاشیه نشست خبری رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی امروز (دوشنبه) از این طرح ها با حضور محققان ارشد آنها رونمایی شد.طرح زخم پوش جدید پلیمری که در مرحله آزمون های بالینی قرار دارد توسط دکتر حمید یگانه عضو هیات علمی این پژوهشگاه و شماری از دانشجویان دکتری و کارشناسی […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، در حاشیه نشست خبری رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی امروز (دوشنبه) از این طرح ها با حضور محققان ارشد آنها رونمایی شد.
طرح زخم پوش جدید پلیمری که در مرحله آزمون های بالینی قرار دارد توسط دکتر حمید یگانه عضو هیات علمی این پژوهشگاه و شماری از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد به سرانجام رسیده است.
این زخم پوش می تواند طیف گسترده ای از زخم های پوست را درمان کند و نتیجه آن روی موش های آزمایشگاهی مفید بوده است.
به گفته دکتر یگانه برای تولید انبوه آن نیاز به آزمون های بالینی، امکانات بیمارستانی و پزشکی و در انتها سرمایه گذاری است.
در این نشست همچنین طرح رگ مصنوعی به عنوان دستاورد یکی دیگر از محققان پژوهشگاه معرفی شد.
پروین شکراللهی از گروه پلیمرهای زیست سازگار و مجری این طرح در مورد آن توضیح داد و دلیل انجام آن را آمار مرگ و میر سالانه ۳۰ درصدی ناشی از مشکلات قلب و عروق در جهان دانست.
این طرح نیز در مرحله آزمون‌بالینی قرار دارد و به گفته شکراللهی رایزنی ها با یک مرکز پزشکی برای انجام این آزمون ها انجام شده تا در نتیجه آن بررسی ها کامل شود.
در این نشست همچنین رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی‌‌ ایران به چالش های ارتباط مراکز تحقیقاتی با صنعت پرداخت و از اقدامات پژوهشگاه مزبور برای بین المللی شدن خبر داد.
این پژوهشگاه چهار پژوهشکده (علوم پلیمر، فرایند پلیمرها، پتروشیمی و مهندسی)، سه معاونت (پژوهشی، فناوری، توسعه مدیریت و منابع)، ۱۴ گروه پژوهشی و دو قطب علمی را در خود جا داده است.
همچنین کانون کاتالیست‌های پلیمری ایران در این پژوهشگاه مستقر است. پژوهشگاه در راستای انتشار آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه­ های مختلف علوم و تکنولوژی پلیمر، مجله علوم و تکنولوژی پلیمر (علمی-پژوهشی) و بسپارش (ترویجی) را به زبان فارسی و مجلات Iranian Polymer Journal (ISI) و Polyolefin Journal را به زبان انگلیسی منتشر می کند.
این پژوهشگاه در کنار فعالیت‌های اصلی پژوهشی با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه ‌مدت و بلند مدت کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی پلیمر، نقش موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگر داشته است.
علمی**۹۱۵۷**۱۴۴۰
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


رونمایی


طرح فناورانه


پژوهشگاه پلیمر و شیمی

نظرات بسته شده است.