از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 19560

155 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کتاب «فرهنگ شهرت» نوشته الیس کشمور که توسط احسان شاه‌قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ترجمه شده، فردا (دوشنبه) از ساعت ۱۵ در این پژوهشگاه نقد و بررسی می‌شود.در این برنامه سید حسین نبوی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی، سید محمدمهدی خویی […]

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کتاب «فرهنگ شهرت» نوشته الیس کشمور که توسط احسان شاه‌قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ترجمه شده، فردا (دوشنبه) از ساعت ۱۵ در این پژوهشگاه نقد و بررسی می‌شود.
در این برنامه سید حسین نبوی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی، سید محمدمهدی خویی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و شاه قاسمی مترجم کتاب سخنرانی می کنند.
کتاب فرهنگ شهرت با بررسی مساله فرهنگ شهرت به معنای آن، خاستگاه‌ها و نفوذ جهانی آن می‌پردازد و اطلاعات بسیار مهمی از نظام ستاره‌‌سازی در غرب و نیز ساز‌و‌کارهای ستاره‌سازی و محبوب‌سازی و نقش رسانه‌ها در آن را بیان می‌کند.
این کتاب همچنین نشان می‌دهد که چطور ستاره‌ها با قرار گرفتن در یک زمینه خاص اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای، الگوهای رفتاری غیرمتعارفی را پیش می‌گیرند.
نویسنده این کتاب تأکید می‌کند که نظام رسانه‌ای در جهان سرمایه‌داری به‌ راحتی توانسته از این افراد، قهرمان‌های ملی و اجتماعی بسازد.
بر اساس این گزارش کتاب «بازاریابی فیلم» نوشته فینولا کریگان استاد دانشگاه بیرمنگام نیز روز سه شنبه، سوم بهمن ماه از ساعت ۱۶ در بنیاد سینمایی فارابی نقد می‌شود.
در این برنامه محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده سینما، شیوا مقانلو نویسنده، مترجم و پژوهشگر سینما، رامتین شهبازی نویسنده و منتقد فیلم و محمد سروی‌زرگر مترجم کتاب سخنرانی خواهند کرد.
کتاب «بازاریابی فیلم» از جمله معدود آثاری است که تلاش کرده تا در چارچوب ادبیات حوزه بازاریابی به موضوع «بازاریابی فیلم» در سطحی جهانی و بین‌المللی بپردازد و این کتاب در قیاس با آثار منتشر شده در حوزه «بازاریابی فیلم» که عمدتاً فقط به بازار فیلم در سطح ملی یا حداکثر هالیوود محدود شده‌اند، جایگاه منحصربه‌‌فردی دارد.
«چیستی بازاریابی»، «سرچشمه‌ها و تطورات صنعت فیلم»، «توسعه و تحقیق بازار در صنعت فیلم»، «ملاحظات ساختاری و بازاریابی فیلم»، «آمیزه بازاریابی فیلم»، «انتخاب فیلم توسط مصرف‌کننده»، «مصالح اولیه بازاریابی فیلم»، «تقویم بازاریابی فیلم»، «بازاریابی اجتماعی و فیلم» و «تأثیر فناوری بر روی بازاریابی فیلم» عناوین ۱۰ فصل این کتاب است.
کتاب های فرهنگ شهرت و بازاریابی فیلم از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است.
این پژوهشگاه به منظور رفع نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۷۸ و با سرلوحه قرار دادن رویکرد «مسأله محوری» آغاز کرده است.
مهمترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در چارچوب وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شناخت تنگناها و مشکلات این حوزه وسیع، شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و ارائه راهبردها و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و رشد و توسعه قابلیت‌ها در مسیر تعالی فرهنگی کشور است که در سند چشم‌انداز منعکس شده است.
این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده دین و فرهنگ، پژوهشکده هنر و پژوهشکده ارتباطات است و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب می شود.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۰۵۵
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


پژوهشگاه فرهنگ


هنر و ارتباطات


سینما

نظرات بسته شده است.