از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 19259

159 بازدید

به گزارش خطرنگار، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شنبه شب در شورای اداری استان اصفهان که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، افزود: به رغم برخورداری از ویژگی فرهیختگی اما سخت گیری برای سرمایه گذاری در استان اصفهان زیاد است و مسئولان باید در راستای تسهیل این امور تلاش […]

به گزارش خطرنگار، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شنبه شب در شورای اداری استان اصفهان که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، افزود: به رغم برخورداری از ویژگی فرهیختگی اما سخت گیری برای سرمایه گذاری در استان اصفهان زیاد است و مسئولان باید در راستای تسهیل این امور تلاش کنند.
وی همچنین خواستار انجام فعالیت های اساسی در زمینه اقتصاد مقاومتی در اصفهان شد و افزود: مدیران باید با همکاری یکدیگر نقص های زیربنایی اقتصاد استان را برطرف کنند.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: مدیران باید بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شوند و انجام فعالیت های راه گشا برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در دستور کار قرار دهند.
وی در بخشی از سخنان خود تشکیل شورای اشتغال در این استان را خواستار شد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود که هر یک از فرمانداران شهرستان های استان با حضور در این شورا فعالیت ها و اقدام های انجام شده خود برای اشتغالزایی را گزارش دهند.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خواستار انتخاب مدیران اجرایی بدون در نظرگرفتن گرایش های سیاسی شد و گفت: باید موضوع خط و خطوط سیاسی در انتخاب افراد مسئول و مدیران کنار گذاشته شود و هرکسی که لیاقت بیشتری دارد باید امور را در دست گیرد.
وی در عین حال تصریح کرد: مدیران باید همسو با دولت باشند اما بهتر است قبل از همسویی با دولت، با خدا همسو شوند و از تجربه مسئولان قبلی استفاده کنند و این تجربیات را کنار نگذارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر همکاری و همدلی مدیران برای حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: دشمنان می خواهند با ایجاد تفرقه و ایجاد مشکلات اقتصادی، مردم را از نظام ناامید کنند.
وی بر پرداخت بموقع حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: به تعویق افتادن حقوق کارگران رنج آور است و دولت باید به این موضوع توجه کند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: حتی اگر پروژه‌های سنگین متوقف شود نباید پرداخت حقوق کارگران به تعویق افتد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم اصفهان کشاورز هستند، گفت: طی چند سال گذشته، این کشاورزان به دلیل خشکسالی شغل خود را از دست داده اند و دچار وضعیت معیشتی نامطلوب شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین ‘ سید ناصر موسوی لارگانی ‘ افزود: حقابه این کشاورزان به بخش های دیگر از جمله صنعت و شرب واگذار شده است.
وی با بیان اینکه سهم دولت از آورده زاینده رود ۳۸۴ میلیون مترمکعب است ، اضافه کرد: این در حالی است که سهم کشاورزان از زاینده رود یک میلیارد متر مکعب می باشد اما دولت یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون مترمکعب از زاینده رود برداشت و به بخش های دیگر واگذار کرده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: قرار بود که صندوقی برای پرداخت خسارت ‘ نه کشت ‘ به کشاورزان اصفهان تشکیل و دولت پولی را که از طریق فروش آب زاینده رود به دست می آورد به این صندوق پرداخت کند تا از محل آن خسارت به کشاورزان پرداخت شود اما تاکنون اینگونه نشده است.
وی خواستار توجه دولت به کشاورزان اصفهان و پرداخت خسارت ‘ نه کشت ‘ به آنها شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تقدیر از تلاش های استاندار اصفهان برای پیگیری مشکلات آب استان تصریح کرد: وزیر نیرو در نشست با نمایندگان استان اصفهان قول داد که ستاد ملی احیای زاینده رود تشکیل شود و امیدواریم این ستاد هرچه سریع تر تشکیل و آب بار دیگر در بستر زاینده رود جاری شود.
شورای اداری استان اصفهان عصر پنجشنبه با حضور وزیر اطلاعات در استانداری اصفهان برگزار شد.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


اقتصاد


امام جمعه اصفهان


سرمایه گذاری


شورای اداری استان اصفهان

نظرات بسته شده است.