از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 19134

133 بازدید

به گزارش خطرنگار، قاسم عسکری نسب روزشنبه در تشریح عملکرد ۹ ماه نخست این بندر در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت ۹۴۴ هزار و ۴۸۱ تن انواع کالا در بندرلنگه جابجا شد که ۹۴۳ هزار و ۸۶۶ تن کالا غیر نفتی و ۶۱۵ تن کالا نفتی بوده است.وی بیان داشت: حجم ترانزیت کالاهای […]

به گزارش خطرنگار، قاسم عسکری نسب روزشنبه در تشریح عملکرد ۹ ماه نخست این بندر در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت ۹۴۴ هزار و ۴۸۱ تن انواع کالا در بندرلنگه جابجا شد که ۹۴۳ هزار و ۸۶۶ تن کالا غیر نفتی و ۶۱۵ تن کالا نفتی بوده است.
وی بیان داشت: حجم ترانزیت کالاهای غیر نفتی نیز در مدت ۹ ماه ابتدایی امسال به ۱۲۳ هزار و ۵۹۲ تن رسید که این میزان رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: در این مدت، ۶۴۱ هزار و ۹۶۴ تن کالای غیر نفتی با رشد ۶۴ درصدی از بندرلنگه صادر شده است.
عسکری نسب ادامه داد: در۹ ماهه سالجاری، ۴۳ هزار و ۳۴۰ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و برعکس از طریق بندرلنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی دارند.
وی تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی ۹ماه گذشته را ۴ هزار و ۲۷ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۷۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۳ هزار و ۷۵۵ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه پشتیبانی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس (سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن کمترین فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۵/ ۶۰۴۸
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام خطرنگار، هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنادر


تخلیه و بارگیری


بندرلنگه

نظرات بسته شده است.