از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 19071

101 بازدید

به گزارش خطرنگار، از وزارت خارجه چین، لوکانگ روز شنبه در مصاحبه ای در پکن با اشاره به تقدیر ایران از تلاش های چین برای کمک رسانی به نفتکش گفت: مقام های ایران در دولت، پارلمان، سفارت ایران در چین و کنسولگری این کشور در شانگهای، بارها تایید کرده اند که چین از هیچ اقدامی […]

به گزارش خطرنگار، از وزارت خارجه چین، لوکانگ روز شنبه در مصاحبه ای در پکن با اشاره به تقدیر ایران از تلاش های چین برای کمک رسانی به نفتکش گفت: مقام های ایران در دولت، پارلمان، سفارت ایران در چین و کنسولگری این کشور در شانگهای، بارها تایید کرده اند که چین از هیچ اقدامی برای یاری رساندن به نفتکش حادثه دیده دریغ نکرده است.
وی گفت نهادهای ذی ربط در حال همکاری با ایران هستند اطلاعات لازم در باره وضعیت نفتکش از طریق ارگان های مرتبط به اطلاع عموم خواهد رسید.
او افزود شایعه پراکنی و اظهارات نسنجیده درباره این نفتکش و وضعیت آن کار درستی نیست و همه باید اطلاعات را از طریق مراجع معتبر بدست آورند.
مسئولان وزارت راه و ترابری، اداره امنیت دریایی، مرکز نجات و جستجوی چین هم روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی در پکن موارد مرتبط با نفتکش و سیر این حادثه را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مربوط به مسایل زیست محیطی و ارزیابی شرایط نفتکش و بازگرداندن بقایای قربانیان را تشریح کردند.
۱۶ دی یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند و تیم امداد و نجات ۴ نفره چین توانست در مدت نیم ساعت ورود به کشتی، دو پیکر و همچنین جعبه سیاه کشتی را پیدا کنند.
در نهایت ۲۴ دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


چین


ایران


تانکر سانچی

نظرات بسته شده است.