از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 18803

188 بازدید

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی از امروز پنجشنبه آغاز به کار کرد که استان مازندران چهار نماینده در آن دارد .این دوره از جشنواره تئاتر فجر که تا نهم بهمن ماه ادامه دارد ، دارای هفت بخش تخصصی است که در تهران و برخی شهرستان ها برگزار می شود.به گزارش […]

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی از امروز پنجشنبه آغاز به کار کرد که استان مازندران چهار نماینده در آن دارد .
این دوره از جشنواره تئاتر فجر که تا نهم بهمن ماه ادامه دارد ، دارای هفت بخش تخصصی است که در تهران و برخی شهرستان ها برگزار می شود.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، سه اثر از هنرمندان مازندران در جشنواره امسال در بخش مسابقه و یک نماینده هم در بخش استان ها حضور دارد .
در بخش الف مسابقه تئاتر ایران نمایش ‘کاش می‌شد منم بیام’ به کارگردانی مشترک محسن اردشیر و غنچه شکوهیان از گروه تئاتر ‘سونر’ آمل نماینده مازندران است ، نمایشی که به طور مستقیم از بخش مرور جشنواره تئاتر فجر به بخش مسابقه راه یافت.
در بخش ‘ب’ مسابقه تئاتر ایران هم ۲ اثر دیگر از مازندران روی صحنه خواهند رفت . نمایش ‘۱۹۷۸’ از گروه تئاتر ‘ بیت Bit ‘ بابل با نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی یکی دیگر از نمایندگان مازندران در فجر سی‌وششم است.
‘۱۹۷۸’ ابتدا به بخش مهمان سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر راه یافت و سپس با نظر هیأت انتخاب بخش مسابقه، واجد شرایط اجرا در بخش مسابقه معرفی شد.
‘سوپ بوقلمون’ از گروه تئاتر ‘پژواک’ بابلسر با کارگردانی سینا علیپور نیز در بخش ‘ب’ مسابقه تئاتر ایران حضور دارد و قرار است روی صحنه برود. این نمایش یکی از ۲ نمایش برگزیده جشنواره تئاتر استان است که به بخش مسابقه تئاتر فجر راه یافت. ‘بر پدر هر چی دروغگو لعنت’ از گروه تئاتر مولانا نوشهر با اقتباس و کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی نیز چهارمین نماینده مازندران است که در بخش فجر استانی روی صحنه رفت.
بر اساس زمانبندی اعلام شده سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر، نخستین نمایشی که از مازندران در فجر سی‌وششم روی صحنه می‌رود، ‘سوپ بوقلمون’ است. این نمایش قرار است شنبه هفته آینده سی ام دی در دو نوبت ساعت ۱۶ و ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود و یک بار برای داوران و یک بار هم برای عموم اجرا شود.
یک روز بعد نمایش ‘۱۹۷۸’ روی صحنه خواهد رفت. این نمایش روز یکشنبه، یکم بهمن در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.
‘کاش می‌شد منم بیام’ ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۵ بهمن در تالار هنر اجرا شود.
این دومین بار است که از مازندران چهار گروه در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.
نخستین بار در دوره سی ‌و چهارم جشنواره تئاتر فجر ، مازندران توانست چهار نماینده در فجر داشته باشد. در آن دوره نمایش‌های ‘کات’ به کارگردانی ماجد آهنگر از ساری، ‘زخمه’ به کارگردانی مهیار هزارجریبی از بهشهر و مالیخولیا به کارگردانی مسعود حق‌پناه و ‘خوشه برنج’ به کارگردانی محسن اردشیر هر دو از آمل، نماینده تئاتر مازندران بودند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


ارشاد


جشنواره تئاتر


مازندران

نظرات بسته شده است.