از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 18534

96 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، مسعود برومند عصر چهارشنبه در پایان صدو شصت و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز در کمیسیون دائم شورای عتف در ابتدا با مراسم تودیع دکتر وحید احمدی آغاز شد. وی افزود: ترجیح می دادیم این جلسه در همین کمیسیون برگزار شود تا […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، مسعود برومند عصر چهارشنبه در پایان صدو شصت و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز در کمیسیون دائم شورای عتف در ابتدا با مراسم تودیع دکتر وحید احمدی آغاز شد.
وی افزود: ترجیح می دادیم این جلسه در همین کمیسیون برگزار شود تا افراد فعال در این حوزه از سازمان ها و دستگاه های دیگر حاضر باشند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بعد از این مراسم به دستور جلسه برگشتیم اظهار کرد: بررسی آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان در دستور جلسه امروز بود.
وی ادامه داد: این آیین نامه بررسی و نتایج آن اعلام و با تغییرات اندکی به تصویب رسید.
برومند موضوع دیگر جلسه کمیسیون دائم شورای عالی عتف را بررسی کلیات سند توسعه ملی زیست فناوری ایران اعلام کرد و‌گفت: این‌ سند روز گذشته نیز در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح شد؛ سند حاوی موضوع و روش اجرایی کار است و در مورد آن بحث و بررسی شد.
وی در زمینه آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان نیز توضیح داد: طبق قانون شرکت های دانش بنیان به وسیله مکانیزم قانونی ارزیابی می شوند و تعیین می شود که آیا شرکت دانش بنیان است یا خیر و بر این اساس می توانند از حمایت ها و تسهیلات استفاده کنند.
برومند اظهار کرد: اگر در این فرایند شرکت ها احساس کنند حقی از انها ضایع شده است و ارزیابی درست صورت نگرفته است، باید در مرجعی موارد خود را اعلام کنند و به عبارت دیگر سیستم نظارتی باید وجود داشته باشد که این سیستم در دبیرخانه شورای عالی عتف است.
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: بر اساس قانون ایین نامه اجرایی باید وجود تدوین می شد که این ایین نامه در حال تصویب و اجرایی شدن است.
وی در مورد شکایت شرکت های دانش بنیان گفت: شکایت این شرکت ها بسیار کم است ولی باید نظام سیستمی برای رسیدگی به شکایات داشته باشیم.
در ابتدای این جلسه همچنین با حضور منصور غلامی با اهدای لوح از اقدامات دکتر وحید احمدی دبیر کل پیشین شورای عالی عتف تقدیر شد.
دکتر احمدی که عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است، اکنون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست مرکز تحقیقات سیاست ملی برعهده دارد.
علمی**۹۱۵۷**۱۴۴۰
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی خطرنگار، در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


شورای عالی عتف


کمیسیون دائمی

نظرات بسته شده است.