از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 18018

127 بازدید

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت: ساعت ۶ و ۲۶ دقیقه صبح امروز حادثه ای مبنی بر انتشار گاز منوکسیدکربن در منزلی واقع در بلوار کشاورز اصفهان به اورژانس ۱۱۵ اعلام و به دنبال آن واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد. دکتر غفور راستین […]

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار خطرنگار، گفت: ساعت ۶ و ۲۶ دقیقه صبح امروز حادثه ای مبنی بر انتشار گاز منوکسیدکربن در منزلی واقع در بلوار کشاورز اصفهان به اورژانس ۱۱۵ اعلام و به دنبال آن واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.
دکتر غفور راستین افزود: در این حادثه یک زن و یک مرد هر دو ۳۹ ساله به دلیل وجود مشکل در آبگرمکن دچار گازگرفتگی و مسمومیت تنفسی شدند که با حضور نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شدند.
وی همچنین درباره حادثه دیگری که در مبارکه رخ داد گفت: روز جمعه پنج مرد به دلیل وجود نقص در لوله بخاری پایگاه بسیج خولنجان از توابع شهرستان مبارکه مسموم و پس از دریافت خدمات درمانی اولیه، به بیمارستان محمدرسول الله مبارکه منتقل شدند.
وی گفت: درقهدریجان فلاورجان نیز یک دختر ۱۴ ساله به دلیل استفاده از ذغال برای گرمایش دچار مسمومیت تنفسی شد که به سرعت با آمبولانس به بیمارستان فلاورجان منتقل شد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در خیابان مرداویج اصفهان نیز جمعه شب چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل دو زن، یک مرد و یک کودک به سبب نشت گاز از سیستم گرمایشی دچار گازگرفتگی شدند که پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شریعتی اصفهان منتقل شدند.
وی درخصوص حادثه مسمویت دیگری که در اردستان برای یک خانم ۳۶ ساله رخ داد نیز افزود: در این حادثه فرد مسموم شده از پیک نیک برای گرمایش استفاده کرده بود که با حضور به موقع تکنسین های اورژانس ۱۱۵ و پس از اقدامات لازم، به مرکز درمانی شهید بهشتی اردستان منتقل شد.
با احتساب حوادث ۷۲ ساعت گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که ۱۲ نفر از آن ها جان خود را از دست دادند.
منواکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.
استفاده از آبگرمکن یا بخاری مستعمل و دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهد.
بدلیل بی رنگ و بی بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علائم مسمومیت شدید احساس نشود.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
گ/۷۱۳۵/ خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


حوادث


گاز گرفتگی


منوکسیدکربن


استان اصفهان

نظرات بسته شده است.