از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17970

68 بازدید

به گزارش خطرنگار، از دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی در پیام دریابان علی شمخانی آمده است:تاریخ کهن و سراسر حماسه و افتخار ایران زمین مشحون از یاد و نام دریانوردان دلیری است که موجهای عظیم و طوفانهای سهمگین اقیانوسها را به سخره گرفتند و مرزداری و مرز گستری فرهنگی و اقتصادی را چون نشان […]

به گزارش خطرنگار، از دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی در پیام دریابان علی شمخانی آمده است:تاریخ کهن و سراسر حماسه و افتخار ایران زمین مشحون از یاد و نام دریانوردان دلیری است که موجهای عظیم و طوفانهای سهمگین اقیانوسها را به سخره گرفتند و مرزداری و مرز گستری فرهنگی و اقتصادی را چون نشان افتخار ابدی بر سینه ستبر سپید پوشان دریادل ایرانی نشاندند.
فرمانده اسبق نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این پیام خاطرنشان ساخت: پهنه آبهای گیتی هیچ گاه از پژواک سرود پر رمز و راز مجاهدت و تلاش دریانوردان پرآوازه ایرانی که درمیدان های رزم دریایی برای دفاع وکارزاراقتصادی برای توسعه کشور و رفاه هم میهنان خود، سوار بر پیکان وعاشورا ، سبلان و سانچی با امواج خروشان دریاها جاودانه شدند خالی نخواهد ماند.
علی شمخانی در این پیام افزوده است: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ وپرافتخار دریانوردی کشوردر برابر مقام رفیع جانباختگان حادثه نفت کش سانچی سر تعظیم فرود آورده و ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده های صبورشان و عموم ملت ایران، برای روح پاک و آسمانی این عزیزان طلب آمرزش و غفران الهی می نمایم.
در پایان این پیام آمده است:لازم می دانم به سهم خود از تلاش شبانه روزی بخشهای مختلف کشور که مسئولانه تمامی مساعی خود را در مسیر امدادرسانی و نجات جان هموطنان حادثه دیده بکار گرفتند تقدیرو تشکر نمایم.
به گزارش ایرناروز شنبه ۱۶ دی ماه جاری یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه کشتی چینی بدون آسیب کلی و در حالی که خدمه آن سالم ماندند از منطقه خارج شد ولی، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (۲۴ دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.
سیام**۲۰۲۱**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


کشتی سانچی


شورای عالی امنیت ملی


شمخانی

نظرات بسته شده است.