از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17796

98 بازدید

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از خانه ملت، کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، امروز – یکشنبه – با حضور نمایندگان ۱۲ کشور اسلامی از کشورهای اسلامی آسیایی، عربی و آفریقایی تشکیل جلسه داد که ۳۵ قطعنامه در این کمیته بررسی و پس از طرح […]

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از خانه ملت، کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، امروز – یکشنبه – با حضور نمایندگان ۱۲ کشور اسلامی از کشورهای اسلامی آسیایی، عربی و آفریقایی تشکیل جلسه داد که ۳۵ قطعنامه در این کمیته بررسی و پس از طرح پیشنهاد نمایندگان حاضر تصویب شد.
مبارزه با تروریسم تحت مقررات سازمان ملل، نقش پارلمان ها در مقابله با رژیم صهیونیستی، وضعیت فلسطین، تحریم های علیه کشورهای اسلامی، قانون جاستا، دسترسی کشورهای اسلامی به فناوری نوین، وضعیت مهاجران و پناهندگان در کشورهای اسلامی، اتحاد اقلیت های مسلمان، مبارزه با اسلام هراسی و وضعیت مسلمانان کشورهای اسلامی به طور مجزا به خصوص مسلمانان میانمار و حل و فصل اختلافات با هدف ارتقای همکاری مسلمانان از جمله مصوبات کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی بود.
کاظم جلالی که ریاست این کمیته را بر عهده داشت در این نشست ضمن تشکر از نمایندگان اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی شرکت کننده در این کمیته گفت: نحوه پیگیری قطعنامه ها از سوی دبیرخانه این اتحادیه مشخص و به همه اعضا اعلام می شود.
عبدالرضا عزیزی نمایند شیروان نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در این کمیته پیشنهاد داد محکومیت گروهک مجاهدین خلق به عنوان منافقینی که از اوایل انقلاب ترورهای بسیاری را در ایران داشته اند، در قطعنامه مرتبط با مبارزه با تروریسم گنجانده شود.
به گزارش خطرنگار، در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی از ۵۴ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی دعوت شده بود که ۴۴ کشور برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند.
قرار است ۱۶ رییس مجلس و ۱۴ نایب رییس در این اجلاس حضور یابند و بقیه در سطح رییسان گروه دوستی پارلمانی و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی شرکت می کنند.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*


سیاسی


تروریسم


اتحادیه بین المجالس


قطعنامه

نظرات بسته شده است.