از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17792

103 بازدید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خطرنگار، «حسینعلی امیری» عصر امروز یکشنبه با حضور در ساختمان شرکت ملی نفتکش، با خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی گفت و گو کرد.معاون حقوقی رییس جمهوری در جمع این خانواده ها گفت: ساعتی پیش از طرف رییس جمهوری ماموریت یافتم خدمت شما خانواده های گرامی که عزیزان خود را در این […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خطرنگار، «حسینعلی امیری» عصر امروز یکشنبه با حضور در ساختمان شرکت ملی نفتکش، با خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی گفت و گو کرد.
معاون حقوقی رییس جمهوری در جمع این خانواده ها گفت: ساعتی پیش از طرف رییس جمهوری ماموریت یافتم خدمت شما خانواده های گرامی که عزیزان خود را در این حادثه سخت و دلخراش از دست داده اید، حضور یابم و از طرف وی به شما تسلیت عرض کنم و به آن عزیزان ادای احترام کنم.
وی گفت: در لحظه وقوع این حادثه و صحبت با کارشناسان مشخص شد احتمال زنده ماندن سرنشینان این نفتکش تقریباً غیرممکن است؛ به ویژه ۴۸ ساعت پس از وقوع حادثه که امید کارشناسان کمتر شد.
وی تاکید کرد: با این حال، رییس جمهوری در جلسه هیات دولت تاکید کرد تا زمانی که کمترین امید وجود دارد، از امکانات کشور و همچنین همکاری چین، ژاپن و سایر کشورها برای کمک و نجات سرنشینان کشتی استفاده شود.
به گزارش خطرنگار، ۱۶ دی یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (۲۴ دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.
ادامه دارد…

اخبار اقتصادی خطرنگار، در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **۲۰۲۲**۹۱۸۶*۲۰۲۵
خبرنگار: میثم طاهری** ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*


اقتصاد


نفتکش


تانکر سانچی


حسینعلی امیری

نظرات بسته شده است.