از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17662

109 بازدید

به گزارش ایرنا،حکمت الله داودی شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین برگزار شد،افزود: برای پیگیری موضوعات مختلف در امور شهر مانند گذشته نیازمند پشتیبانی دستگاه قضا هستیم.وی اضافه کرد: نظارت بر شهرداری و سیاست گذاری در زمینه امور شهری […]

به گزارش ایرنا،حکمت الله داودی شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین برگزار شد،افزود: برای پیگیری موضوعات مختلف در امور شهر مانند گذشته نیازمند پشتیبانی دستگاه قضا هستیم.
وی اضافه کرد: نظارت بر شهرداری و سیاست گذاری در زمینه امور شهری نیازمند بازنگری در برنامه شهری بود و در این زمینه برنامه پنج ساله دوم تصویب شده و به زودی به صحن شورای اسلامی شهر قزوین می آید.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به منظور حل آسیب های اجتماعی بویژه در بافت فرسوده و بخش های ناکارآمد شهری با مدیران دستگاه ها وارد عمل شده ایم و به عنوان نمونه در منطقه هادی آباد برای صدور پروانه به صورت رایگان اقدام کرده ایم.
وی افزود: در بعضی طرح ها برخی دستگاه ها برای شهرداری مزاحمت ایجاد می کنند مانند طرح خیابان انصاری شرقی که ۳۰ و اندی سال در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شده و بی نتیجه مانده است و مشکلات زیادی را برای مردم رقم زده است.
وی افزود: ۸۰ درصد این مسیر خریداری و تخریب شده و برخی از سازمان ها در ۲۰ درصد باقی مانده وارد شده اند و در نتیجه طرح باقی مانده است که باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشید.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: ورودی های شهر نیز طرح ریزی شده است و به شواری عالی شهرسازی و معماری ارسال شده اما در استان مباحث دیگری مطرح شده که باید در این خصوص یک تصمیم نهایی گرفت.
وی افزود: ورود قوه قضائیه در ساخت سازها و سد معابر بسیار برای ما کارگشاست و شهرداری مشکلات شهری را بدون پشتیبانی دستگاه قضا و نیروی انتظامی نمی تواند حل کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین مقصد گردشگری است و توریست منبع پایدار درآمد آن است و تاسیس فرودگاه و هتل نیاز ضروری در این زمینه هستند.
زهرا یوسفی افزود: خطوط لوله های گاز و نفت که زیر معابرو راه های سطح شهر استان قزوین وجود دارد تهدیدی برای شهر هستند و باید مسئولان برای انتقال آن توجه کنند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: هریک از ما نماینده یک جریان هستیم ولی برای حل مشکلات مردم با همدلی و همبستگی تلاش می کنیم.
سیده منیره قوامی افزود: حضور کودکان کار و متکدیان در سطح شهر و رفع افسردگی جامعه از جمله مواردی هستند که باید با امید آفرینی و تغییر چهره شهر حل شوند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: انتقال زندان چوبیندر مورد مطالبه مردم این منطقه است و امیدواریم با همکاری و تعامل دستگاه قضا شاهد رفع این مطالبه مردم ناحیه منفصل شهری چوبیندر باشیم.
احد چگینی افزود: گاهی طرح هایی تصویب می شود که برای شهر هزینه زا است و امیدواریم با دقت و بررسی بیشتر در تصویب طرح ها اقدام شود.
یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: مجموعه دستگاه قضا می تواند برای حل بسیاری از مشکلات شهری کمک کند و با نشست های مستمر میان دستگاه قضا و مجموعه شهری می توان برای حل بسیاری از مشکلات اقدام کرد.
مهدی عبدالرزاقی ادامه داد: تقریبا نیمی از جمعیت استان قزوین در شهر قزوین و نواحی منفصل آن زندگی می کنند و باید به سمت نگاه فرهنگی و حل معضلات اجتماعی شهروندان این شهر برای داشتن شهری خوب و اسلامی پیش برویم.
وی اظهار کرد: در جنوب شهر قزوین بافت فرسوده ملحق شده به بافت تاریخی داریم و بخش عظیمی از جمعیت بومی این مناطق در حال ترک این مناطق هستند.
عبدالرزاقی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت مناطق منفصل شهری، افزود: در منطقه خیرآباد از ۹۰۰ نفر جمعیت ۷۰۰ نفر افغانی زندگی می کنند که باید در حوزه مدیریت شهری نسبت به توسعه عادلانه امکانات در حوزه منفصل شهری اقدام کنیم.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: زندان ناحیه منفصل شهری چوبیندر زمانی بیرون از این منطقه قرار داشت اما امروزه با رشد جمیعت تقریبا زندان در وسط ناحیه منفصل شهری قرار گرفته است و شما (رییس کل دادگستری) به عنوان مسئول می توانید برای رفع این مشکل همکاری داشته باشید.
فرج الله فصیحی رامندی افزود: مردم از این قضیه در رنج هستند و ایجاد یک راه مستقل از جاده طبق بررسی ها امکان پذیر است و امیدواریم این موضوع که حل آن موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود در دستور کار قرار گیرد.

**شهردار قزوین: از نظارت دستگاه قضا بر مدیریت شهری استقبال می کنیم
شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: از نظارت مستمر دستگاه قضا بر مدیریت شهری استقبال می کنیم.
علی صفری افزود: مجموعه مدیران شهرداری از مظلوم ترین مدیران هستند و نمی توان با یک تخلف همه را متهم کرد.
وی خاطر نشان کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری امروزه کار کردن در شهرداری عبادت است چون خدمت به مردم است.
صفری افزود: با توجه به فراوانی پرونده ها در شهرداری امیدواریم یک شعبه تخصصی در دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده ها و صدور آرا در این حوزه تعیین شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به نگاه فرهنگی شورای اسلامی شهر یک تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونت فرهنگی دستگاه قضا منعقد شود تا تمامی وظایف شورا برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی با قوت و جدیت بیشتری دنبال شود.
صفری همچنین گفت: موضوع دست فروشان در قزوین بسیار جدی است و بسیاری از معابر و پیاده راه ها برای رفع این مشکل به همکاری قوه قضاییه نیاز دارند.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


دستگاه قضا


مدیریت شهری


قزوین

نظرات بسته شده است.