از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17236

138 بازدید

به گزارش آناتولی ترکیه، نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه افزود: اقدام صهیونیست ها برای احداث واحدهای جدید مسکونی در کرانه باختری مانع اصلی برای تحقق صلح است.وی گفت: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی فرصت را برای برپایی کشور فلسطینی به عنوان بخشی از راه حل برپایی دو کشور فلسطینی و […]

به گزارش آناتولی ترکیه، نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه افزود: اقدام صهیونیست ها برای احداث واحدهای جدید مسکونی در کرانه باختری مانع اصلی برای تحقق صلح است.
وی گفت: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی فرصت را برای برپایی کشور فلسطینی به عنوان بخشی از راه حل برپایی دو کشور فلسطینی و یهودی از بین می برد.
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه از مقام های رژیم صهیونیستی خواست تا احداث شهرک سازی را متوقف کنند.
مقام های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با ساخت بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در بیش از ۳۰۰ مجتمع در کرانه باختری موافقت کردند.
همچنین اداره عمران اشغالگران فلسطین درحال پیشبرد برنامه ساخت ۲۵۰۰ واحد دیگر است.
اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه ۹۵ (۲۳ دسامبر ۲۰۱۶) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.
۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.
در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.
با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.
شبک**۹۳۶۵**۱۳۹۲**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*


سیاسی


سازمان ملل متحد


نیکلای ملادینوف


شهرک سازی

نظرات بسته شده است.