از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 17175

119 بازدید

مصطفی کواکبیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمتر از بزرگداشت ظاهری، بزرگداشت بینش وسیع و عمق دیدگاه و راه همیشه پر فراز و نشیب ایشان است.وی گفت: یک سال از فراق از […]

مصطفی کواکبیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمتر از بزرگداشت ظاهری، بزرگداشت بینش وسیع و عمق دیدگاه و راه همیشه پر فراز و نشیب ایشان است.
وی گفت: یک سال از فراق از دست دادن این شخصیت ماندگار گذشت و هر چه جلوتر برویم خلاء وجودی این شخصیت سیاست ورز، سیاست شناس، مدیر و مدبر بییشتر احساس می شود.
کواکبیان افزود: من معتقدم لقب امیرکبیر زمان که به آیت الله هاشمی رفسنجانی اطلاق می شود، تعبیر کمی است، امیرکبیر در کنار در برابر ابعاد وجودی آیت الله هاشمی، کم می آورد.
کواکبیان افزود: من معتقدم پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مظلومیت ایشان از شهید بهشتی هم بیشتر بود، تشییع با شکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که مردم حق شناس ایران به جا آورده بودند، فراموش نشدنی است اما دیر شده بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان الگویی برای خود یاد کرد و گفت:ایشان به عنوان اسوه صبر، در زمان های مختلف پیش بینی هایی کرد که همان پیش بینی ها، باعث تهمت هایی برای او شد اما گذر زمان مشخص کرد که آن پیش بینی ها درست بود.
مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (۱۳۱۳ – ۱۳۹۵ شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی (ره)در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۸ شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت.
در ۲۱ دی ۱۳۹۵، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال خطرنگار، استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگاران: معصومه جوان معبودی و امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۴۵/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


سیاسی


کواکبیان


آیت الله هاشمی


سیاست داخلی

نظرات بسته شده است.